  • 1. Data: 2004-02-20 07:50:41
    Temat: Czy przysługuje ulga ( Pole 76 na PIT-D )
    Od: "MarekW" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczace prawa do skorzystania z ulgi na rozbudowę , przebudowe
    strychu na pomieszcznie mieszkalne.

    Pozycja 76 na PIT-D

    Sytuacja jest nastepująca:

    Od roku 1999 oszczedzałem w kasie mieszkaniowej PKO SA,
    co rozliczałem odpowiednio w pozycji 77 (w 2003 i latach poprzednich).
    W roku 2003 zakończyłem oszczędzanie i całość kwoty + resztę dodatkowych
    żrodków przeznaczyłem na omawiana przebudowę.

    Pozwolenie budowlane oraz wszystkie papiery urzędowe, prace budowlane itp.
    załatwiałem lub przeprowadziłem w roku 2003,
    inwestycja nie jest jeszcze zakończona.

    Czy w związku z tym, że oszczędzałem w kasie mieszkaniowej od roku 1999,
    z określeniem celu jako właśnie rozbudowa poddasza.
    Mogę teraz skorzystać z odliczenia w pozycji D3 pole 76.
    Wpisując tam kwotę wydanych środków, w tym sfinansowanymi z KM.

    Jest tam klauzula mowiąca ,że inwestycja musi być rozpoczęta przed 1.01.2002.
    i teraz nie wiem czy oszczędzanie w KM jest traktowane jako rozpoczecie tej
    inwestycji czy nie.

    Róznica jest niebagatelna.

    Jak mi poradzicie ?