  • 1. Data: 2004-02-20 07:46:57
    Temat: Rozliczenie strat z ubiegłych lat - kiedy zacząć?
    Od: "Mariusz" <M...@o...pl>

    W ubiegłych dwóch latach miałem straty w DG teraz chciałbym je
    rozliczyć, ale jeszcze nie w PIT za styczeń i pewnie nie za luty. Czy w
    takiej sytuacji muszę zacząć rozliczać straty z ubiegłych lat już w
    deklaracji za styczeń czy mogę zacząć w dowolnym momencie, np. wtedy gdy
    będę musiał zapłacić podatek.
    Jak w ogóle rozliczać straty z ubiegłych lat czy jeżeli już zacznę to
    muszę kontynuować?

    Z góry dziękuje i pozdrawiam

    Mariusz

  • 2. Data: 2004-02-20 19:27:02
    Od: "Bartosz Wienzek" <b...@2...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będę musiał zapłacić podatek.
    > Jak w ogóle rozliczać straty z ubiegłych lat czy jeżeli już zacznę to

    Rozliczenie straty podatkowej za lata ubiegłe - nie więcej jak 50% straty
    podatkowej za rok
    w którym poniesiono strałe rozlicza się z dochodu odpowiednio za miesiące w
    którym on
    występuje. Dlaczrgo nie skorzystać z takiej możliwości, aby nie płacić
    podatku dochodowego.
    Janina

  • 3. Data: 2004-02-23 08:19:38
    Od: "Mariusz" <M...@o...pl>

> [...]
    > którym on
    > występuje. Dlaczrgo nie skorzystać z takiej możliwości, aby nie płacić

    Ok, tylko strata była duża i nie odliczę jej w 1 miesiącu, więc chodzi o
    to że jak już ją zaczne rozliczać to pewnie muszę kontynuować, a co mam
    zrobić jak w kolejnych miesiącach znowu nie będę miał dochodu?

    Mariusz

  • 4. Data: 2004-02-25 17:33:20
    Od: "JW" <k...@d...com.pl>

    > Ok, tylko strata była duża i nie odliczę jej w 1 miesiącu, więc chodzi
    > to że jak już ją zaczne rozliczać to pewnie muszę kontynuować, a co mam
    > zrobić jak w kolejnych miesiącach znowu nie będę miał dochodu?
    Rozliczać narastająco z dochodu, jeżeli w którymś miesiącu wystąpi strata z
    działalności tegorocznej to nie nie będzie możliwości rozliczenia straty z
    lat ubiegłych
    ( należy pilnować limitu rozliczania strat w roku
    podatkowym)
    Janina