  • 1. Data: 2009-04-29 16:56:29
    Temat: odliczenie internetu po raz kolejny
    Od: "bartekk" <k...@g...com>

    Czy jesli dochod pozyskany z umowy zlecenia, podany w PIT to jakies 300zl, a mam
    rachunki za internet na 760zl, to moge je jakos odliczyc i otrzymac zwrot?
    Pytanie moze naiwne, ale zastanawiam sie czy w ogole otrzymam jakis zwrot i czy
    moge na internet wydac wiecej niz de facto oficjalnie zarobilem.

  • 2. Data: 2009-04-29 17:25:34
    Temat: Re: odliczenie internetu po raz kolejny
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-29, bartekk <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > Pytanie moze naiwne, ale zastanawiam sie czy w ogole otrzymam jakis zwrot i czy
    > moge na internet wydac wiecej niz de facto oficjalnie zarobilem.

    No ale skoro masz ledwie 300 zł, to i tak Ci się wyzeruje podatek (kwota
    wolna), prawda?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-04-29 17:33:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bartekk" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czy jesli dochod pozyskany z umowy zlecenia, podany w PIT to jakies 300zl,
    > a mam rachunki za internet na 760zl, to moge je jakos odliczyc i otrzymac
    > zwrot?

    Ty chcesz, zeby Ci panstwo jeszcze placilo, za to, ze masz lewa kase, ktora
    placisz za internet?
    Z dochodem 300 zl zarowno z ulga jak i bez ulgi Twoj podatek wyniesie zero -
    czyli otrzmasz zwrot pobranych zaliczek niezaleznie od tego, czy uwzglednisz
    ulge, czy nie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-04-29 19:34:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bartekk wrote:
    > Czy jesli dochod pozyskany z umowy zlecenia, podany w PIT to jakies
    > 300zl, a mam rachunki za internet na 760zl, to moge je jakos odliczyc i
    > otrzymac zwrot?

    tak, ale do 300 zł, podatek i tak bedzie do zwrotu w całości, wiec
    odliczanie internetu nic ci nie da, bo mniej niż zero i tak nie bedzie,

    > Pytanie moze naiwne, ale zastanawiam sie czy w ogole
    > otrzymam jakis zwrot

    podatek pobrany od 300 zl.

    > i czy moge na internet wydac wiecej niz de facto
    > oficjalnie zarobilem.

    zawsze możesz,
    pytanie tylko co zrobisz jak się US zapyta skąd miałeś.

  • 5. Data: 2009-04-29 19:57:17
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl>

> [...]
    > zwrot? Pytanie moze naiwne, ale zastanawiam sie czy w ogole otrzymam jakis
    > zwrot i czy moge na internet wydac wiecej niz de facto oficjalnie

    tzw zwrot t zwrot w zakresie wpłaconych zaliczek n podatek, więc
    teoretycznie jesli przy twoim dochodzie płatnik wybulił z 1000 zł jako
    zaliczkę na podatek to dostaniesz zwrot, i żeby było weselej bez względuna
    to czy odliczysz internet czy nie

    macso

  • 6. Data: 2009-04-30 05:50:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > zawsze możesz,
    > pytanie tylko co zrobisz jak się US zapyta skąd miałeś.

    Dostał od mamy? ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-04-30 14:26:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Dostał od mamy? ;)

    Nie ma sprawy, tylko trzeba być na taką odpowiedź przygotowanym.
    No i żeby z histori rachunku bankowego nie wynikało cos innego.
    Bo jak np. płacił przelewem, a wpłat od mamy ani wpłat gotówkowych nie
    ma to poległ w butach.
    A jakieś wpłaty zapewne będą i nawet będzie wiadomo skąd.
    A jak nie będzie wiadomo skąd i nie da się ustalić skąd, to na to
    paragraf też jest i zawiera w sobie 75% podatku.