  • 1. Data: 2005-02-21 21:04:16
    Temat: odliczenie od podatku - oddawanie krwi
    Od: hgfh <h...@N...pl>

    Było o tym jakiś czas temu, ale piszę bo sprawa się wyjaśniła. Otóż
    wbrew temu co było pisane, można odliczyć od podatku kwotę, jeśli się
    oddawało krew w 2004 roku, na podstawie zaświadczenia wydawanego przez
    Stację Krwiodastwa. Ja odliczyłam, byłam wezwana do US w sprawie PIT-a
    (ale zupełnie z czym innym - pomyliłam się w rachunkach w jednym
    miejscu) i kobieta w US widziała co odliczyłam - darowizna na rzecz
    służby zdrowia. I pytałam się jej, czy można to odliczyć. Powiedziała,
    że tak i że za 2005 też będzie można odliczać, bo ta poprawka do ustawy
    nie weszła w życie.

  • 2. Data: 2005-02-22 08:17:04
    Temat: Re: odliczenie od podatku - oddawanie krwi
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/21/2005 10:04 PM, Użytkownik hgfh napisał:
    > darowizna na rzecz
    > służby zdrowia. I pytałam się jej, czy można to odliczyć. Powiedziała,
    > że tak i że za 2005 też będzie można odliczać, bo ta poprawka do ustawy
    > nie weszła w życie.

    Zabierałem głos wtedy więc i teraz wypada. Nie mówię, że tak nie jest
    ale mam poważne wątpliwości. Z przepisów ustawy wynika coś innego.
    Przydało by się więcej szczegółów.

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2005-05-05 10:43:57
    Od: Robert<R...@w...pl>

    Ważny link:
    http://pit.dobry.pl/forum1/index.php?plik=1106811607
    2075.dat&start=0

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-05-05 10:43:57
    Od: Robert<R...@w...pl>

    Słuszne są Twoje wątpliwości.
    Poniżej ważny link.

  • 5. Data: 2005-05-05 10:45:57
    Od: Piotr<p...@i...pl>

    > Zabierałem głos wtedy więc i teraz wypada. Nie mówię, że tak nie jest
    > ale mam poważne wątpliwości. Z przepisów ustawy wynika coś innego.

    ???
    Moglbys dokladnie wytlumaczyc niby co innego wynika z przepisow tejze ustawy?

    IMO, z Art 26 ust 7 pkt 2 wyraznie wynika ze mozna darowizne krwi odliczyc od
    podatku (swiadczenie niepieniezne o ustalonej wartosci i ilosci, potwierdzone
    pisemnie przez obdarowanego).

    > Przydało by się więcej szczegółów.

    Wlasnie :)

    pozdrawiam
    Piotr

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-05-05 13:05:30
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 5/5/2005 12:45 PM, Użytkownik Piotr napisał:

    > ???
    > Moglbys dokladnie wytlumaczyc niby co innego wynika z przepisow tejze ustawy?

    Ano to, że ponieważ stacje krwiodawstwa nie są "organizacją niebędąca
    jednostką sektora finansów publicznych" (art. 3 ust. 2 uodppiw) więc tym
    samym nie znajdują się wśród organizacji wymienionych w art. 26 ust 1
    pkt 9 lit a updf.
    IMHO, jak zwykle.

    --
    gefragt