  • 1. Data: 2005-02-21 20:31:33
    Temat: problem z PIT36/37
    Od: Maciek <m...@g...pl>

    Witam

    1. Moja żona i ja chorowaliśmy parę dni w zeszłym roku i oboje
    dostaliśmy z ZUSu PITy-11A. Ja prowadzę DG, żona jest na etacie. Na
    drukach PIT-36 i PIT-37, w sekcjach odpowiednio D1 i C1 znajdują się
    wiersze, w które wpisuje się osiągnięte dochody. No i teraz pytanie, czy
    te dochody otrzymane z ZUS umieścić w wierszu "Wynagrodzenie, ze
    stosunku: pracy, służbowego, spółdzielczego i z pracy nakładczej, a
    także zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacone przez
    zakład pracy", czy może w wierszu "Emerytury - renty krajowe, oraz inne
    świadczenia, o których mowa w art.34 ust.7 ustawy", czy może w jeszcze
    innym?

    2. Żona ma na PIT-11 (od pracodawcy) wpisaną sumę składek na
    ubezpieczenie zdrowotne. Czy umieszczona tam kwota stanowi 7.75%
    podstawy wymiaru tej składki, czyli czy można ją od razu przepisać do
    pola 102 PIT-37?

    Maciek