  • 1. Data: 2009-03-04 15:43:14
    Temat: odliczenie strat z DG z lat poprzednich
    Od: "Robert" <r...@v...pl>

    Witam

    W latach 2006,2007 moja DG przyniosła stratę. w 2008 juz było na plus. Wiem, ze
    w jednym roku można odliczyc max 50% straty.
    I teraz moje pytanie:
    Czy te 50% dotyczy łacznie obu lat, czy tez można odliczac straty tylko z
    jednego roku?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-04 22:53:19
    Temat: Re: odliczenie strat z DG z lat poprzednich
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Mar 2009, Robert wrote:

> [...]
    >
    > W latach 2006,2007 moja DG przyniosła stratę. w 2008 juz było na plus. Wiem, ze
    > w jednym roku można odliczyc max 50% straty.

    Każdego roku z osobna.
    Doskonale to było widać, kiedy limit odliczenia się zmieniał (dość
    dawno, było max. 30% w każdym z kolejnych 3 lat).
    Za rok 2006 przysługuje odliczenie 50% *ówczesnej* straty (wg
    *ówczesnych* przepisów - strata była wtedy, nie dziś!), za
    rok 2007 - 50% tej "2007 rocznej" straty (wg przepisów z 2007).
    To że przepisy się nie zmieniły może jedynie zamydlić obraz
    i stąd Twoje pytanie :D

    > czy tez można odliczac straty tylko z jednego roku?

    Spokojnie można łączyć.
    Każdy rok straty *odrębnie* się rozkłada wedle własnego uznania
    na odliczenia.
    To że jest logiczne brać najpierw max "starej" straty (aby nie
    przepadła) to jedno, to że można dowolnie to drugie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-03-05 10:07:34
    Od: r...@v...pl

> [...]
    >  To że jest logiczne brać najpierw max "starej" straty (aby nie
    > przepadła) to jedno, to że można dowolnie to drugie :)

    Dziekuje bardzo za wyczerpujacą odpowiedz. Pan Gotfryd, jak zwykle nie zawiódł :)

    pozdrawiam serdecznie

  • 4. Data: 2009-03-05 14:52:09
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    A co z drugimi 50% przepadają, czy można odliczyć w następnym roku?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-03-06 21:34:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Mar 2009, MariuszM wrote:

    > A co z drugimi 50% przepadają, czy można odliczyć w następnym roku?

    No... chyba prosisz o link do ustawy? ;)

    Przez 5 kolejnych lat. Art.9.3
    PRZECZYTAJ

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-03-07 14:03:40
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Dzięki, wygląda na to, że bez czytania ustaw daleko nie zajadę :(

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-12-11 08:19:16
    Od: "agatkakrool" <agatkakrool@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    Witam
    weszłam do firmy w połowie roku wcześniej nie miałam do czynienia ze stratą i mam
    kłopot bo zauważyłam że podczas obliczania podatku dochodowego była odliczana strata
    za ubiegły rok nie wiem czy obliczając podatek teraz nadal powinnam ją odliczać co
    znacznie zmiejsza podatek bo odliczane było ponad 40000 zł bardzo proszę o pomoc
    pozdrawiam