  • 1. Data: 2004-02-17 09:44:29
    Temat: odliczenie ubezpieczenia zdrowotnego os. współpracującej.
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy ryczałtowiec prowadzący DG może od podatku odliczyć ubezpieczenie
    zdrowotne OSOBY WSPÓŁPRACUJĄCEJ?

    Dziękuję za podpowiedź,

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2004-02-17 11:20:51
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c0snvs$2rk$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > czy ryczałtowiec prowadzący DG może od podatku odliczyć ubezpieczenie
    > zdrowotne OSOBY WSPÓŁPRACUJĄCEJ?
    ----------------------------------
    Nie sądze żeby w tym roku coś sie zmieniło wiec można odliczyć.
    Wiola

  • 3. Data: 2004-02-17 12:25:48
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ----------------------------------
    > Nie sądze żeby w tym roku coś sie zmieniło wiec można odliczyć.

    Poprosiłbym o podstawę prawną.
    :-)

    Co do składek społecznych odliczanych od podstawy (pdof art.26
    ust.1);(ryczałt art. 11) nie ma wątpliwości: osoby współpracujące są
    wymienione,
    ale niestety nie można tego powiedzieć o odliczeniu zdrowotnego: ryczałt
    art.13 + pdof art. 27b ust.1.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 4. Data: 2004-02-17 12:45:18
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c0t1ba$ofd$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > wymienione,
    > ale niestety nie można tego powiedzieć o odliczeniu zdrowotnego: ryczałt
    --------------------------------
    Jeśli chodzi o poprzedni rok miałam kontrole z ryczałtu i tak odliczałam i
    nic im nie przeszkadzało.Wiem to nie jest podstawa ale ja też nie wiedze
    żeby była podstawa coby nie odliczać tam jest użyte określenie zapłacone
    przez podatnika a a nie ma że tylko za niego .
    Dziś dzwoniliśmy do 4 urzedów skarbowych(łódzkich)
    czy można odliczać zdrowotną za współpracującą osobe przy płaceniu podatku
    liniowego i odpowiedz 3 : 1 .Trzy tak jeden nie wiec ja trzymam sie tego że
    podatnik płaci za współracującą i nie ma nigdzie że odlicza składki płacone
    za siebie tylko ogólnie zapłacone.
    Wiola

  • 5. Data: 2004-02-17 14:54:56
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > żeby była podstawa coby nie odliczać tam jest użyte określenie zapłacone
    > przez podatnika a a nie ma że tylko za niego .

    Również się ku temu skłaniam.

> [...]
    że
    > podatnik płaci za współracującą i nie ma nigdzie że odlicza składki

    U mnie to jest pierwszy miesiąc, mała działalność, więc niech zapłacą te 65
    pln :-); najwyżej zdrowotne rozliczymy w późniejszym terminie.
    A tak czy siak; zwrócimy się do US'u w trybie art. 14a 1 ordynacji.

    Dzięki za informacje,
    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 6. Data: 2004-02-17 22:09:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2004, Łukasz Kaliński wrote:

    >+ Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> [...]
    >+ > Nie sądze żeby w tym roku coś sie zmieniło wiec można odliczyć.
> [...]

    Sam podajesz :)
    [...]
    >+ ale niestety nie można tego powiedzieć o odliczeniu zdrowotnego: ryczałt
    >+ art.13 + pdof art. 27b ust.1.

    Czego nie można powiedzieć ?
    Tam jest IMHO jasny zapis: "oplaconej w roku podatkowym bezposrednio
    przez podatnika". Przepis o NFZ wymaga - no to się odlicza, nie ma
    pola manewru... nie ma możliwości wyłączenia ze względu na to "za
    kogo" się płaci !
    Chcesz powiedzieć że skoro NIE POWIEDZIANO "za kogo" się płaci
    to ZA SIBIE też nie możesz odliczyć ? No bo niby dlaczego miałbyś
    móc, nic nie napisali ze "opłaconej *za siebie* wolno"... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)