  • 1. Data: 2004-02-17 07:28:53
    Temat: zakup mieszkania i podatek
    Od: "Dżoli" <c...@w...pl>

    witam

    w zeszlym roku kupilismy mieszkanie na rynku wtornym...
    mam pytanie czy musimy jakis podatek do US zaplacic,,<w akcie notarialnym
    notariusz pobrał podatek Vat i akcyzowy>
    jak rozumiem nie mozna odliczyc takiego zakupu mieszkania od podatku w
    rozliczeniu za 2003 rok, prawda??
    pozdooffka

  • 2. Data: 2004-02-17 22:18:07
    Temat: Re: zakup mieszkania i podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2004, Dżoli wrote:

> [...]
    >+ mam pytanie czy musimy jakis podatek do US zaplacic,,<w akcie notarialnym
    >+ notariusz pobrał podatek Vat i akcyzowy>

    Możesz sprawdzić CO pobrał i OD CZEGO ?
    Bo jak kilkadziesiąt złotych od własnej usługi - to ten VAT mamy
    wytłumaczony. Ale akcyza... przerażające :[, chyba przesadzasz !
    A PCC nie było ?? (IMHO to powinna być największa kwota spośród
    pozycji "podatkowych" !)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-18 13:13:35
    Od: "Dżoli" <c...@w...pl>

> [...]
    > wytłumaczony. Ale akcyza... przerażające :[, chyba przesadzasz !
    > A PCC nie było ?? (IMHO to powinna być największa kwota spośród

    dzieki za odp.
    notariusz pobrał 135,08 tytułem podatku VAT, <faktycznie akcyzowego nie
    pobrał :), wymienil tylko ustawe o pod. od tow i uslug oraz pod akcyzowym :)
    {gapa ze mnie} :) >
    PCC tez pobrał 2% wart. mieszkania :)

    czy to wszystko co powinno byc pobrane, czy cos jeszcze US sobie życzy?

    a tak na marginesie : co to IMHO????? :):)
    podrooffka

  • 4. Data: 2004-02-18 14:06:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, Dżoli wrote:
    [...]
    >+ PCC tez pobrał 2% wart. mieszkania :)
    >+
    >+ czy to wszystko co powinno byc pobrane, czy cos jeszcze US sobie życzy?

    Chyba już nic. Zastrzec należy że PCC "przysługuje" w wysokości
    zależnej od "wartości rynkowej" a nie wartości umowy.
    Notariuszowi zdaje się nic do tego, ale US i owszem - może
    sprawdzić wysokość i ew. "zaproponować" inną wartość.

    >+ a tak na marginesie : co to IMHO????? :):)

    InMyHumbleOpinion, "moim skromnym zdaniem" :)
    W odróżnieniu od IMO wskazującego na niejakie przekonanie
    o słuszności piszącego... :)

    pozdrowienia, Gotfryd