  • 1. Data: 2007-09-05 16:30:19
    Temat: odnośnie zmian w podatkach i podwyzce mozliwej kwoty odliczenia na dziecko
    Od: "jarek" <j...@o...pl>

    Witam mam pytanie - jak jest w takim przypadku jak nie jestem prawnym
    opiekunem dziecka, a "tylko mężem matki dziecka" dziecko to ma alimenty od
    ojca i teraz czy ja moge zrobić odliczenie na to dziecko ? Bo przecież
    wszelkie zaświadczenia do rodzinnego np wymagane są odemnie a nie od
    biologicznego ojca ...
    jarek

  • 2. Data: 2007-09-05 16:55:22
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-09-2007 o 18:30:19 jarek <j...@o...pl> napisał(a):

    > Witam mam pytanie - jak jest w takim przypadku jak nie jestem prawnym
    > opiekunem dziecka, a "tylko m??em matki dziecka" dziecko to ma alimenty
    > od
    > ojca i teraz czy ja moge zrobiae odliczenie na to dziecko ? Bo przecie?
    > wszelkie za?wiadczenia do rodzinnego np wymagane s? odemnie a nie od
    > biologicznego ojca ...
    > jarek

    W tym roku masz tak:
    updof, Art. 27f.
    1. Od podatku dochodowego, obliczonego zgodnie z art. 27, pomniejszonego o
    kwotę składki, o której mowa w art. 27b, podatnik ma prawo odliczyć
    rocznie kwotę, obliczoną zgodnie z ust. 2, jeżeli w roku podatkowym
    wychowywał
    własne lub przysposobione dzieci, o których mowa w art. 6 ust. 4.
    2. Odliczeniu podlega kwota stanowiąca iloczyn liczby wychowywanych dzieci
    i kwoty 120 zł.
    3. Odliczenie kwoty, o której mowa w ust. 2, dotyczy łącznie obojga
    rodziców,
    z zastrzeżeniem ust. 4. Kwotę tę odlicza się od podatku jednego z rodziców
    lub od podatku obojga.
    4. W przypadku rodziców, w stosunku do których orzeczone zostały rozwód
    albo separacja, odliczenie przysługuje jednemu z nich, u którego dzieci
    faktycznie
    zamieszkują, o ile spełnione są warunki określone w ust. 1.
    5. Jeżeli przez część roku podatkowego dzieci faktycznie zamieszkują u
    każdego
    z rodziców, o których mowa w ust. 4, odliczenie przysługuje każdemu z
    nich, o ile spełnione są warunki określone w ust. 1; w tym przypadku kwota
    odliczenia stanowi iloczyn liczby miesięcy pobytu dzieci u rodzica i 1/12
    kwoty, o której mowa w ust. 2.

  • 3. Data: 2007-09-06 09:16:04
    Od: "Mirek" <m...@i...pl>

> [...]
    > odliczenia stanowi iloczyn liczby miesięcy pobytu dzieci u rodzica i 1/12

    Czy będzie mozna odliczyć podatek również na dzieci urodzone w roku 2007 ?
    Przeczytałem ustawę, komentarze, uzasadnienia ale nikt tego nie precyzucje.

    Mirek

  • 4. Data: 2007-09-06 09:16:13
    Od: "Mirek" <m...@i...pl>

  • 5. Data: 2007-09-06 10:16:59
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-09-2007 o 11:16:04 Mirek <m...@i...pl> napisał(a):

    > Czy b?dzie mozna odliczyae podatek równie? na dzieci urodzone w roku 2007
    > ?
    > Przeczyta?em ustaw?, komentarze, uzasadnienia ale nikt tego nie
    > precyzucje.
    >
    > Mirek

    IMHO z treści wynika że tak - w najgorszym razie 1/12 * ilosc miesiecy.
    Ale jak dla mnie to wprzypadku jeśli rodzice mieszkają razem to wystarczy
    żeby dziecko się urodziło 31. grudnia i 120 zeta wpada do skarbonki.
    Co myślicie?>

  • 6. Data: 2007-09-06 12:43:13
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Sep 2007 12:16:59 +0200, t...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > Ale jak dla mnie to wprzypadku jeśli rodzice mieszkają razem to wystarczy
    > żeby dziecko się urodziło 31. grudnia i 120 zeta wpada do skarbonki.

    Przy wypełnianiu zeznania, ja wpisałabym pełną wartość. I jeśli ta
    "kiełbasa wyborcza" przejdzie, to nie 120 zł, ale 1145,08 zł.
    I budżet pójdzie sie...
    :)
    --
    Pozdrawiam,