    From: "bart" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: odsetki od kredytu hipot. - podatek
    Date: Wed, 8 Dec 2004 20:39:57 +0100

    Witam

    Mam kilka niejasnosci w sprawie mozliwosci odliczenia odsetek od kredytu
    hipotecznego od podatku. Mam nadzieje, ze ktos mi pomoze.

    Spoldzielnia mieszkaniowa wybudowala mi domek jednorodzinny (szeregowka) mam
    zaciagniety kredyt hipoteczny na budowe tej nieruchomosci.
    Kobieta z US sprawdzala mi umowy i pozwolenia budowy itp mowi ze inwestycja
    ta kwalifikuje sie pod mozliwosc odliczania podatku od odsetek.
    Natomiast nie umie mi powiedziec czy w przyszlym roku bedzie obowiazywac ta
    ustawa moze ktos cos wie juz cos na ten temat?

    Jezeli taka ustawa bedzie obowiazywac, zastanawiam wiem czy umowe notarialna
    podpisac jeszcze w tym roku czy czekac do przyszlego.

    Poinformowano mnie takze w US ze odsetki moge zaliczac przez okres tylko 2
    lat (nie wiem dlaczego, przegladalem ustawe i nigdzie takiego zastrzezenia
    nie znalazlem)

    Na moj rozum lepszym rozwiazaniem dla mnie bedzie podpisanie umowy
    notarialnej na przejecie w przyszlym roku (2005) poniewaz w latach 2005 i
    2006 zaplace wiecej odsetek niz w roku 2004 i 2005 - wiec analogicznie
    wiecej podatku odlicze.

    Prosze o wyjasnienie tego aspektu lub podanie linkow gdzie moge poczytac na
    ten temat.

    jeszcze jedno pytanko:

    jest mieszkanko 1 (moja wlasnosc)
    mieszkanko 2 (kupuje je)
    Czy bede musial placic podatek od sprzedazy mieszkania 1 (mam krocej niz 5
    lat)jezeli umowa sprzedazy tego mieszkania bedzie pozniej o 2 tygodnie od
    przejecia notarialnego mieszkanka 2 czyli w efekcie bede posiadal 2
    mieszkania przez 2 tygodnie. (WAZNE umowa przedwstepna (notarialna) na
    sprzedaz mieszkanka 1 jest wczesniej od umowy notarialnej kupna mieszkanka
    2)

    Dziekuje
    Bartek