  • Data: 2003-06-05 08:53:22
    Temat: odsetki ustawowe - SM
    Od: "wowi" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzowniąc do spółdzielni mieszkaniowej w celu uzgodnienia salda dowiedziałem
    się, że zalegam pewną kwotę (ok200zł)
    i od tej kwoty naliczane są odsetki ustawowe (wyszło coś 6 zł).
    Spłaciłem należność główną, bez odsetek, bo nie miałem żadnego papierka na
    owe odsetki (wyliczenia, wezwania do zapłaty...). Po pewnym czasie dowiaduję
    się (znów telefonicznie, dzwoniąc), że wiszą mi te odsetki i dodatkowo
    naliczają odsetki od odsetek! Nie chodzi mi tyle o pieniądze ile o formę:
    1. chyba powinienem otrzymać jakieś zawiadowmienie/wezwanie/wyliczenie?
    2. chyba nie mają prawa naliczać odsetek od odsetek bez wytoczenia powództwa
    (KC art482)?

    Jakie powinno być prawidłowe postępowanie SM?
    proszę o jakiś namiar na odpowiedni Art. dot.pktu 1-go