  • 1. Data: 2010-08-02 14:02:18
    Temat: ominięcie ZUS Społka z o.o.
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

    Witam!
    Czy jest prawdą że zakladajac 1 osbową społkę z o.o. będę zmuszony będąc
    'prezesem' tylko i wylacznie do płacenia
    zdrowotnego a społeczne jest w takim przypadku dobrowolne?
    Jeżeli powyższe jest prawdą to czy prawda jest że wystraczy teraz 5 tys. do
    założenia takiej spółki?
    Jeżeli powyższe jest prawdą to jakie są haczyki i przykre niespodzianki
    prócz pełnej ksiegowości ?

    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    / - rewelacja !
    http://programdofakturowania.info.pl/

  • 2. Data: 2010-08-02 15:23:50
    Temat: Re: ominięcie ZUS Społka z o.o.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kotlet mielony wrote:
    > Witam!
    > Czy jest prawdą że zakladajac 1 osbową społkę z o.o. będę zmuszony
    > będąc 'prezesem' tylko i wylacznie do płacenia
    > zdrowotnego a społeczne jest w takim przypadku dobrowolne?

    Nie jest to prawdą.
    Jeśli będziesz JEDYNYM udziałowcem, to będziesz w świetle ustawy o sus
    traktowany jak prowadzący działalność i bedziesz płacił pełne składki
    i społeczne i zdrowotną

    > Jeżeli powyższe jest prawdą to czy prawda jest że wystraczy teraz 5
    > tys. do założenia takiej spółki?

    Nie ma takiego związku, bo niezależnie od odpowiedzi na pierwsze
    pytanie i tak wystarczy 5000do założenia (no jeszcze jakies koszty
    dokumentów w KRS)

    > Jeżeli powyższe jest prawdą to jakie są haczyki i przykre
    > niespodzianki prócz pełnej ksiegowości ?

    To zależy co chcesz osiągnąć tworząc ten nowy byt.

  • 3. Data: 2010-08-02 15:49:25
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

    > Nie jest to prawdą.
    > Jeśli będziesz JEDYNYM udziałowcem, to będziesz w świetle ustawy o sus
    > traktowany jak prowadzący działalność i bedziesz płacił pełne składki
    > i społeczne i zdrowotną\\

    a jezeli 1 czy 0,5 % udzialu bedzie miała mama emerytka albo jakis
    podstawiony czlowiek
    to wtedy bede prowadzacym DG majac 99,5 % ?

  • 4. Data: 2010-08-02 16:02:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kotlet mielony wrote:

    > a jezeli 1 czy 0,5 % udzialu bedzie miała mama emerytka albo jakis
    > podstawiony czlowiek
    > to wtedy bede prowadzacym DG majac 99,5 % ?

    Przedsiębiorczy z Ciebie człowiek ;-)
    Tak własnie bedzie jak myślisz, wtedy nie bedziesz
    jedynym udziałowcem i pozostaną
    Ci na glowie jedynie problemy zarządu.

  • 5. Data: 2010-08-02 16:06:16
    Od: "Kotlet wołowy" <m...@m...mail>

    > Przedsiębiorczy z Ciebie człowiek ;-)
    > Tak własnie bedzie jak myślisz, wtedy nie bedziesz
    > jedynym udziałowcem i pozostaną
    > Ci na glowie jedynie problemy zarządu.

    no to gitara, a czy jest jakis sposob na to by ososba majaca ulamek procenta
    udziałow, dajmy na to 0,01% :) nie musiała płacić zdrowotnego czy tego nie
    da sie ominac
    (moze byc zalozenie ze jest zatrudniona na umowe o prace)
    ?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-08-02 16:15:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-08-2010 o 16:02:18 Kotlet mielony <b...@b...blabla>
    napisał(a):

> [...]
    > do założenia takiej spółki?
    > Jeżeli powyższe jest prawdą to jakie są haczyki i przykre niespodzianki

    Oszczędzasz 500zł na ZUS, płacisz 500zł za PK i masz związane z tym bonusy,
    a do tego dodatkowe sankcje z cyklu do 5 lat za mityczne działanie na
    szkodę spółki ,
    do 2 lat za nierzetelne księgi etc - i czynne żale już tu nie działają jak
    w przypadku KPiR.
    Oczywiście zapewne "wyłapanie" takiego bonusa nie jest proste jeśli do
    tego nie dążysz,
    ale osobiście bym to mimo wszystko uwzględnił w biznesplanie.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-08-02 16:19:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kotlet wołowy wrote:

    > a czy jest jakis sposob na to by ososba majaca ulamek
    > procenta udziałow, dajmy na to 0,01% :) nie musiała płacić
    > zdrowotnego czy tego nie da sie ominac

    A skąd ta składka zdrowotne miałaby wynikać?
    Z posiadania udziałów?

  • 8. Data: 2010-08-03 08:19:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Aug 2010, Kotlet wołowy wrote:

    > no to gitara, a czy jest jakis sposob na to by ososba majaca ulamek procenta
    > udziałow, dajmy na to 0,01% :)

    Hej, optymista, a ile chcesz mieć kapitału założycielskiego? ;)
    Arytmetykę kiedyś widziałeś z dalsza? :D
    (mam na myśli taki drobiazg - ile udziałów i ile wartych ma mieć spółka,
    że te 0,01% będzie wystarczające :))
    Bo jak myślisz, że jako głowny udziałowiec dasz innemu *tylko*
    "ułamek udziału" i nikt się tego nie przyczepi, to IMVHO się mylisz.
    (a jak przyjmiesz np. udział za 50 zł, to wartość 0,01% wymaga kapitału
    założycielskiego 500 000 zł)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-08-03 08:24:16
    Od: "marcin" <m...@g...com>

    Użytkownik "Kotlet wołowy" napisał w wiadomości

    a czy jest jakis sposob na to by ososba majaca ulamek procenta
    > udziałow, dajmy na to 0,01% :) nie musiała płacić zdrowotnego czy tego nie
    > da sie ominac

    nie ma zdrowotnego, na podstawie uchwały spółka bedzie wypłacała ci
    wynagrodzenie ktore jest zwolnione z ZUS, oczywiscie bedzie podatek
    dochodowy

    5335 (20100802) __________

  • 10. Data: 2010-08-03 08:49:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.08.2010 10:24), marcin wrote:
> [...]
    >
    > nie ma zdrowotnego, na podstawie uchwały spółka bedzie wypłacała ci
    > wynagrodzenie ktore jest zwolnione z ZUS, oczywiscie bedzie podatek

    Czy w ten sposób nie będzie to podwójnie opodatkowane? Tj - czy nie
    będzie najpierw zysk - CIT = dywidenda, od której potem PIT?

    p. m.