  • 1. Data: 2008-02-14 11:54:11
    Temat: oświadczenie o zaprowadzeniu KPiR
    Od: i...@p...onet.pl

    Witam. Przez niedopatrzenie nie złożyłam w terminie oświadczenia o
    zaprowadzeniu KPiR. Od rozpoczęcia działalności minęło już kilka m-cy. Czy w
    takiej sytuacji powinnam teraz złożyć to oświadczenie? Jeżeli tak, to czy
    złożyć jakieś pismo wyjaśniające, czy tylko samo oświadczenie - bez
    wyjaśnień.Jak urzędy podchodzą do tego rodzaju uchybień?

  • 2. Data: 2008-02-14 12:30:49
    Temat: Re: oświadczenie o zaprowadzeniu KPiR
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-02-2008 o 12:54:11 <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > złożyć jakieś pismo wyjaśniające, czy tylko samo oświadczenie - bez
    > wyjaśnień.Jak urzędy podchodzą do tego rodzaju uchybień?

    Jeśli nie złożyłaś oświadczenia o wyborze KPiR to masz KPiR domyślnie,
    więc od tej strony nic się nie stało. IMHO masz dwa wyjścia:
    - poczekać jeszcze kilka miesięcy na przedawnienie wykroczenia
    - złożyć wyjasnienie + czynny żal - co może nie poskutkować ze względu na
    że US już wie że nie złożyłaś tylko jeszcze tego nie przetrawił.

    W każdym razie nie jest to jakieś wielkie uchybienie, pewnie stówka
    mandatu za to grozi.

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-02-14 13:08:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2008, t...@o...pl wrote:

    > Jeśli nie złożyłaś oświadczenia o wyborze KPiR to masz KPiR domyślnie,

    Ja wKF :), nie bić!
    Nie.
    Podlega zasadom ogólnym i POWINNA prowadzić KPiR.
    Z automatu jest to pierwsze, nie drugie ;)

    > więc od tej strony nic się nie stało. IMHO masz dwa wyjścia:
    > - poczekać jeszcze kilka miesięcy na przedawnienie wykroczenia

    Hm... chciałem tu też się przyczepić, ale z treści rozporządzenia
    wynika że rzeczywiście wykroczenie się nie "odnowi" (bo tylko
    przy przejściu z ryczałtu lub PK trzeba zgłosić, a nie tak
    jak myślałem - że zwolnili pod warunkiem iż się było zwolnionym).

    pzdr, Gotfryd