  • 1. Data: 2008-02-14 14:12:58
    Temat: Jaki PIT i jaki adres wpisać?
    Od: "Kaber" <p...@p...fm>

    Witam!

    Jestem studentem, bez zony, ani dziecka. W 2007 roku zatrudniony bylem na
    umowe zlecenie. Jaki PIT musze wypelnic?

    Posiadam zameldowanie stale i tymczasowe. Od ponad 1,5 roku jednak przebywam
    w miejscu zameldowania tymczasowego. Tutaj rowniez pracowalem w roku 2007.
    Otrzymalem z pracy PIT-11 na ktorym w danych podatnika (czyli moich) wpisany
    jest moj adres zameldowania tymczasowego oraz Urząd Skarbowy wlasciwy dla
    tego adresu. Czy tak jest dobrze? Czy powinienem kierownika poprosic o
    wyslanie do mnie jeszcze raz PITa-11 z adresem mojego zameldowania stalego?

    Jaki adres zameldowania wpisac w PIT?
    W ktorym US sie rozliczac? Wlasciwym dla zameldowania stalego, czy
    tymczasowego (tutaj przebywam).

  • 2. Data: 2008-02-14 14:16:12
    Temat: Re: Jaki PIT i jaki adres wpisać?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-02-2008 o 15:12:58 Kaber <p...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > stalego?
    >
    > Jaki adres zameldowania wpisac w PIT?
    > W ktorym US sie rozliczac? Wlasciwym dla zameldowania stalego, czy

    Dla US liczy się zamieszkanie a nie zameldowanie, więc jeśli mieszkasz
    tam gdzie jesteś zameldowany tymczasowo, to wszystko gra - tyle
    że powinieneś złożyć NIP-3 to właściwego US-u.

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-02-14 14:16:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2008 15:12:58 +0100, Kaber napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Jestem studentem, bez zony, ani dziecka. W 2007 roku zatrudniony bylem na
    > umowe zlecenie. Jaki PIT musze wypelnic?

    PIT-37

> [...]
    > wyslanie do mnie jeszcze raz PITa-11 z adresem mojego zameldowania stalego?

    Wpisać adres zamieszkania w dniu 31.12.2007 a nie zameldowania.

    > W ktorym US sie rozliczac? Wlasciwym dla zameldowania stalego, czy
    > tymczasowego (tutaj przebywam).

    Jak wyżej.
    Czy kiedykolwiek składałeś już NIP-3? Czy na ostatnio składanym podałeś
    aktualny adres zamieszkania?

  • 4. Data: 2008-02-14 14:19:07
    Od: "Kaber" <p...@p...fm>

    Nigdy nie skladalem NIP-3. O co chodzi?

  • 5. Data: 2008-02-14 14:34:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kaber wrote:
    > Nigdy nie skladalem NIP-3. O co chodzi?

    Na pewno?
    Składałeś nip-3 przynajmniej raz. Aby dostac numer NIP. Mam rację?
    od tamtego czasu masz obowiązek w ciągu 30 dni zgłaszać jakąkolwiek
    zmianę danych , które znajdują się na nip-3, poprzez wysłanie kolejnego
    nip-3
    Czyli kiedy zameldowałeś się tymczasowo należalo wysłać nip-3 do nowego US.
    Wypełnij nip-3 i wyslij go do US razem z pit-37. Moze ci kary nie dowalą.

  • 6. Data: 2008-02-14 14:38:00
    Od: "Kaber" <p...@p...fm>

    Swietnie. Chyba latwiej bedzie pojsc do miejsca pracy i poprosic o
    wystawienie PIT na adres stalego zameldowania ;P i rozliczyc sie tak, jak do
    tej pory. Moglem przeciez 31.12.2007 przebywac w miejscu stalego
    zameldowania, prawda?

  • 7. Data: 2008-02-14 15:47:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek wrote:

    > Na pewno?
    > Składałeś nip-3 przynajmniej raz. Aby dostac numer NIP. Mam rację?

    O, to nie zawsze musi być prawdą.

    Ja swój NIP dostałem "z urzędu" na 18te urodziny i jakbym dalej tam mieszkał
    (i powiedzmy nie wymieniał dowodu osobistego) to mógł nie złożyć nigdy
    NIP-3 a mimo wszystko być ok z przepisami.

    Swoją drogą, co im by szkodziło nadal nadawać te NIPy z urzędu?

    p. m.

  • 8. Data: 2008-02-14 17:22:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > NIP-3 a mimo wszystko być ok z przepisami.
    >
    > Swoją drogą, co im by szkodziło nadal nadawać te NIPy z urzędu?

    od kiedy to NIP rozdają z urzędu
    pierwsze słyszę.

  • 9. Data: 2008-02-14 18:09:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek wrote:

    > od kiedy to NIP rozdają z urzędu
    > pierwsze słyszę.

    No widzisz, a mi przyszła koperta z decyzją o nadaniu NIPu. Też pierwsze
    słyszałem o tym, zresztą jak prawie każdy wtedy bo dopiero wprowadzali
    takie coś jak NIP.

    Swoją drogą, nie pamiętam kiedy to było, nie mogę znaleźć ani decyzji o
    nadaniu NIPu, ani wygooglać kiedy tenże NIP wprowadzono. Ale w kazdym bądź
    razie dawno ;)

    p. m.

  • 10. Data: 2008-02-14 21:49:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > nadaniu NIPu, ani wygooglać kiedy tenże NIP wprowadzono. Ale w kazdym bądź

    To pisz, że NIP dostałeś tak dawno temu że nawet US nie wiedziały co z
    tym robić.
    Z drugiej strony jakoś nie bardzo wierzę. Może nawet nie pamiętasz że
    składałeś NIP-3. Wówczas była cała akcja w telewizji i pewnie zaniosłeś
    tylko nie pamiętasz.