  • 1. Data: 2005-05-31 20:56:22
    Temat: paragon fiskalny a VAT
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Rozp. w sprawie prowadzenia KPiR:

    "Zakup w jednostkach handlu detalicznego (...) materiałów biurowych może być
    (...) dokumentowany paragonami zaopatrzonymi w datę i stempel (oznaczenie)
    jednostki wydającej paragon (...)"

    Jeśli na zakup np. długopisu posiadam jedynie paragon, to rozumiem że mogę
    zaksięgować KUP w KPiR?
    Rozumiem, że jednocześnie nie mogę wprowadzić tego zakupu do rejestru VAT i
    taki paragon
    nie może stanowić podstawy do odliczenia VAT?
    Czy tak?

  • 2. Data: 2005-06-01 22:03:31
    Temat: Re: paragon fiskalny a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 May 2005, Greg wrote:

    >+ Jeśli na zakup np. długopisu posiadam jedynie paragon, to rozumiem że mogę
    >+ zaksięgować KUP w KPiR?

    ...oczywiście masz na myśli DW wystawiony do owego paragonu ? (cytat
    z KPiR właśnie tego dotyczy - prawa wystawienia DW)
    Z rzadka tak robię....

    >+ Rozumiem, że jednocześnie nie mogę wprowadzić tego zakupu do rejestru
    >+ VAT i taki paragon nie może stanowić podstawy do odliczenia VAT?

    ...najwyraźniej...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-01 23:55:30
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    > ...oczywiście masz na myśli DW wystawiony do owego paragonu ? (cytat
    > z KPiR właśnie tego dotyczy - prawa wystawienia DW)
    > Z rzadka tak robię....

    Nie, wydaje mi się że ten przepis nie dotyczy DW, ale samego paragonu, ktory
    może stanowić samoistny dowód księgowy.
    par.14.4 (cytuję całość):
    "4. Zakup w jednostkach handlu detalicznego materiałów, środków czystości i
    bhp oraz materiałów biurowych może być, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 4,
    dokumentowany paragonami zaopatrzonymi w datę i stempel (oznaczenie)
    jednostki wydającej paragon - określającymi ilość, cenę jednostkową oraz
    wartość, za jaką dokonano zakupu. Na odwrocie paragonu podatnik musi
    uzupełnić jego treść, wpisując swoje nazwisko (nazwę zakładu), adres oraz
    rodzaj (nazwę) zakupionego towaru."

  • 4. Data: 2005-06-03 07:57:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jun 2005, Greg wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    [...]
> [...]
    >+ Nie, wydaje mi się że ten przepis nie dotyczy DW, ale samego paragonu, ktory
    >+ może stanowić samoistny dowód księgowy.

    Wydaje mi się że byłem w błędzie :]
    Niniejszym składam podziękowanie za obudzenie (i tak mi się upiekło
    że Maddy śpi i nie przyuważyła :>)

    Wychodzi na to iż miałem opisywać paragon a nie DW :] - cóż, jak
    to powiadali "jest to nieprawidłowość ale nie nierzetelność"... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)