  • 1. Data: 2010-09-13 10:47:04
    Temat: eksport usług wewnątrz unii - jak z vatem
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    Witam.
    Z tego co znalazłem chcąc wykonać usługę dla kogoś z unii (poza Polską)
    wystawiam fakturę vat 0%, jeśli nabywca ma europejski nip (czyli nr vat).
    Jeśli jest osobą fizyczna to wystawiam 22%. Czy zgadza się ? A co w
    przypadku gdy ktoś prowadzi firmę, ma nip, ale nie wciagnie sobie do
    ksiegowosci ?Wtedy nie placi vatu ?
    BTW jeśli ja dostaję fakturę 0% od kogoś z zagranicy, to płacę ten vat, czy
    wpisuję tylko do formularza jako do zapłaty i do odliczenia, czyli nie
    płacę, bo wychodzi na 0. Podobno się wystawia faktury wewnętrzne. Pytam,
    choć mi to nie grozi, bo w razie czego chciałbym powiedzieć moim
    kontrachentom jak jest tu (część z nich to drobni przedsiębiorcy i więdzą
    tyle o vacie co i ja).
    Pzdr
    owp

  • 2. Data: 2010-09-13 11:00:30
    Temat: Re: eksport usług wewnątrz unii - jak z vatem
    Od: monse1 <m...@o...pl>

    Hejka
    Po pierwsze nie 0% tylko np ( nie podlega), Rozliczenie Vat-u następuję
    przez nabywcę usługi. VAT płacisz w miejscu świadczenia.
    Poczytaj sobie ustawę.
    Do zeszłego roku us nie wymagał nip-u unijnego, teraz już tak( nie wiem
    czy zgodnie z prawem czy tylko takie wydzimisie).
    Jeżeli NIP jest aktywny na stronie komisji europejskiej, to problem Vatu
    cię nie dotyczy.
    Monse1

  • 3. Data: 2010-09-13 12:00:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-09-2010 o 13:00:30 monse1 <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > czy zgodnie z prawem czy tylko takie wydzimisie).
    > Jeżeli NIP jest aktywny na stronie komisji europejskiej, to problem Vatu

    Też nie tak, ale można uznać to za bardzo ogólne streszczenie tematu.

    --
    Tomek