  • 1. Data: 2004-10-16 20:27:56
    Temat: pcc-1 płacić czy nie? pomocy..
    Od: "peterson" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    Mam taki kłopot.
    Otóż kupiłem od swojej firmy samochód. Otrzymałem umowę kupna-sprzedaży,
    następnie w tym samym dniu została sporządzona umowa komisowa w której za tą
    samą cenę odstępuje samochód komisowi, który następnie (po kilku dniach)
    sprzedał go po wyższej cenie.
    I teraz moje pytanie.
    Czy powinienem opłacić podatek od umów cywilno-prawnych?
    Przecież komis (nie wystawiając f-ry vat) odsprzeda samochód i osoba
    kupująca będzie płaciła ponownie podatek.
    Po jakim czasie obowiązek wpłaty w/w podatku ulega przeterminowaniu?

    Dzięki za pomoc,
    Peter.

  • 2. Data: 2004-10-16 20:42:42
    Temat: Re: pcc-1 płacić czy nie? pomocy..
    Od: "ksiusza" <b...@o...pl>

    Użytkownik "peterson" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > kupująca będzie płaciła ponownie podatek.
    > Po jakim czasie obowiązek wpłaty w/w podatku ulega przeterminowaniu?

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Kupiłeś ten samochód po to żeby na nim zarobić. Więc
    musisz zapłacić podatek od ceny zakupu i ceny sprzedaży.
    St.S.

  • 3. Data: 2004-10-17 11:53:41
    Od: "peterson" <p...@N...gazeta.pl>

    ksiusza <b...@o...pl> napisał(a):

    > Kupiłeś ten samochód po to żeby na nim zarobić. Więc
    > musisz zapłacić podatek od ceny zakupu i ceny sprzedaży.
    > St.S.

    Ok, czyli mowa o podatku dochodochowym, tak?

    Natomiast co z podatkiem od umów?

    Pzdr, Peter

  • 4. Data: 2004-10-17 15:02:59
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "peterson" <p...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > Czy powinienem opłacić podatek od umów cywilno-prawnych?

    Jesli nie dostales od firmy faktury VAT to jak najbardziej. Ale tylko od
    zakupu, bo umowa komisu nie podlega PCC.

    > Po jakim czasie obowiązek wpłaty w/w podatku ulega przeterminowaniu?

    5 lat.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856