    From: "spot" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: pieniądze otrzymane zza granicy, a podatek.
    Date: Tue, 20 Sep 2005 20:36:11 +0200

    Dzień dobry,

    Uprzejmie proszę o odpowiedź na poniższe pytania związane z otrzymaniem
    pieniędzy zza granicy :

    - być może wujek mieszkający od wielu lat za granicą, uzyskujący legalny
    dochód, itd. , z czystego serca przeleje na moje polskie konto pewną sumę -
    ok. 50 000 zł.

    -czy w związku z przelaniem na moje konto takiej kwoty, bank od razu
    monitoruje otrzymanie środków o tej wysokości (właśnie - od jakiej wysokości
    transakcje zagraniczne są monitorowane?)

    - Czy tym samym od razu US położy ręce na tej kwocie i nakaże zapłacenie
    podatku od darowizny ?

    - w jaki sposób obliczyć należny podatek od "darowizny" (formalnie nie
    będzie to darowizna tylko po prostu przelew pieniędzy na moje konto) w
    wysokości 50 000 zł ?

    - Czy jeśli ewentualnie taka transakcja nie jest "z urzędu" (zbyt mała
    kwota) zgłaszana do US celem prześwietlenie legalności środków, zgłosić
    samemu w US otrzymanie kwoty i zapłacić podatek?

    - w bieżącym roku podatkowym jedynym moim źródłem dochodu była działalność
    gospodarcza, która przyniosła stratę w wysokości 2000 zł. Czy w związku z
    tym ową stratę można skompensować z ewentualnie należnym podatkiem, a tym
    samym zapłacić mniej?

    Przepraszam za głupie dla specjalistów pytania, lecz podatki to nie moja
    dziedzina.

    Serdecznie dziękuję za zainteresowanie tematem.