  • 1. Data: 2009-03-05 14:55:46
    Temat: pierwsza faktura za telefon
    Od: grzesiek <v...@g...com>

    Witam

    Faktura za telefon z 23.02
    otrzymałem już w marcu
    termin płatności 09.03

    Jako, że jest to pierwsza faktura obejmuje również aktywację usługi -
    na fakturze pozycja: Inne usługi.
    I teraz pytanie jak to rozliczyć, gdy faktura została wystawiona za
    okres od 21.01 do 20.02, w szczegółach widzę że abonament mam
    policzony od 10.02 do 20.02 - kwota cząstkowa, oraz id 21.02 do 20.03
    (już pełna kwota za cały miesiąc). Dodam, że nie przekroczyłem
    dostępnego pakietu minut więc dodatkowych pozycji już nie ma.

    I teraz pytanie jak to zaksięgować do KPiR, jestem płatnikiem VAT
    (pełna stawka 22%).
    Moim zdaniem:
    do KPiR za luty wpisać:
    - opłata za usługi telekomunikacyjne
    - Inne usługi

    Natomiast do VAT wpisać te same pozycje z tą różnicą, że z datą
    płatności - czyli marcową.

    Proszę o sprostowanie jeśli się mylę.

  • 2. Data: 2009-03-05 15:18:18
    Temat: Re: pierwsza faktura za telefon
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-03-2009 o 15:55:46 grzesiek <v...@g...com> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Faktura za telefon z 23.02

    No to masz datę kosztu do KPiR

    > otrzymałem już w marcu

    To może mieć znaczenie do odliczenia VAT z "Innych usług"

    > termin płatności 09.03

    A to do odliczenia VAT za telekomunikcję.

    ..o ile się coś nie zmieniło przy ostatnich nowelizacjach

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-03-05 15:55:02
    Od: grzesiek <v...@g...com>

    On 5 Mar, 16:18, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > To może mieć znaczenie do odliczenia VAT z "Innych usług"

    czyli w KPiR wpisuje poprostu Inne usługi?

    --
    pozdrawiam
    Grzesiek