  • 1. Data: 2009-03-05 09:37:46
    Temat: Podatek VAT na Allegro
    Od: "Jerzyn" <p...@o...eu>

    Moze ktos juz sie spotkal ze zjawiskiem nastepujacym, kupujac na Allegro
    dowolne przedmioty sprzedajacy dolicza mi do ceny za wysylke podatek VAT, co
    mnie obchodzi ze ktos tam placi jakis podatek vat ,jezeli placi. Ja przeciez
    zlecam wysylke przedmiotu wysylajac sprzedawcy pieniadze na wysylke i
    dlaczego ja mam placic taki podatek.
    jerzy

  • 2. Data: 2009-03-05 09:53:50
    Temat: Re: Podatek VAT na Allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jerzyn pisze:
> [...]
    > zlecam wysylke przedmiotu wysylajac sprzedawcy pieniadze na wysylke i

    A wiesz, że jak kupujesz bułkę w sklepie, to też płacisz VAT?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-03-05 11:36:59
    Od: "Jerzyn" <p...@o...eu>

    > Jerzyn pisze:
    >
    > A wiesz, że jak kupujesz bułkę w sklepie, to też płacisz VAT?
    Czemu glupa palisz, kupujac jakis towar wysylam tez pieniadze za wysylke i
    placac za towar to zlecam wysylke przysylajac pieniadze za oplate w taryfie
    pocztowej i ten ktos jeszcze mnie obciaza dodatkowo podatkiem VAT, co do
    ktorego mam watpliwosci czy nie stanowia dodatkowego zarobku dla
    sprzedajacego.To wszystko dlatego ze za wysylke zwyklej koperty licza sabie
    w porywach do 15zl .
    jerzy

  • 4. Data: 2009-03-05 11:40:20
    Od: "Jerzyn" <p...@o...eu>

> [...]
    placac za towar to zlecam wysylke przysylajac pieniadze za oplate w taryfie
    pocztowej (ta taryfa juz wszystko uwzglednia) i ten ktos jeszcze mnie

  • 5. Data: 2009-03-05 11:59:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jerzyn pisze:
> [...]
    > ktorego mam watpliwosci czy nie stanowia dodatkowego zarobku dla
    > sprzedajacego.To wszystko dlatego ze za wysylke zwyklej koperty licza sabie

    Jak płacisz komuś za wysyłkę, to ten ktoś od Twoich wpłat musi
    zapłacić VAT. Proste i logiczne. Nie wiem czemu Ci przyszło do głowy, że
    podatki płaci ktoś inny niż końcowy nabywca.

    Agentom, którzy cudowali z pełnomocnictwami na przesyłki już dawno
    zajęły się, lub zajmą w przyszłości, kontrolerzy US.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-03-05 12:00:07
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    Zanim zaczniesz tutaj pluc, to moze uruchom Google

    http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,25044,3105541.
    html

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2009-03-05 12:00:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-05, Jerzyn <p...@o...eu> wrote:

    [...]

> [...]
    > ktorego mam watpliwosci czy nie stanowia dodatkowego zarobku dla
    > sprzedajacego.To wszystko dlatego ze za wysylke zwyklej koperty licza sabie

    VAT to jest podatek którzy przedsiębiorca płaci *za Ciebie*.
    Podziękuj ładnie fiskusowi i doczytaj sobie w google, np. tu:

    http://di.com.pl/archiwum/12484.html

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-03-05 12:17:59
    Od: "Jerzyn" <p...@o...eu>

    > On 2009-03-05, Jerzyn <p...@o...eu> wrote:
    >>
    > VAT to jest podatek którzy przedsiębiorca płaci *za Ciebie*.
    > Podziękuj ładnie fiskusowi i doczytaj sobie w google, np. tu:
    >
    > http://di.com.pl/archiwum/12484.html
    Zwykle zlodziejstwo, interpretacja tez zalezna widac od urzedu, jedne
    pozwalaja inne nie.Jedna Polska a prawo jest wedlug tego kto rano wstanie i
    rzadzi.Sklepy powinny szum jakis zrobic, bo jesli bede chcial cos kupi to
    sie zastanowie jaki bedzie koszt przesylki.Allegro powinno stosowac jakies
    wykupywanie oplat za przesylke lub cos podobnego. Jesli ja wysle znaczki
    wysylajacemu to jakim prawem ktos od moich znaczkow placi jeszcze vAT

  • 9. Data: 2009-03-05 12:20:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jerzyn pisze:
> [...]
    > wykupywanie oplat za przesylke lub cos podobnego. Jesli ja wysle znaczki
    > wysylajacemu to jakim prawem ktos od moich znaczkow placi jeszcze vAT

    Na kogo głosowałeś w ostatnich wyborach?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-03-05 15:04:21
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Na kogo głosowałeś w ostatnich wyborach?
    na złodziei, jak zawsze ;-)

    Nie ma uczciwych polityków...