  • 1. Data: 2003-03-19 12:47:47
    Temat: pit 36
    Od: "Madzia" <a...@p...stopka.wiadomosci.pl>

    Witam bardzo serdecznie. Zabrałam sie za rozliczanie siebie i małżonka, ale
    utknęłam w pewnym punkcie, z którego nie potrafię wybrnąc.
    Małzonek, oprócz wynagrodzenia ze stosunku pracy, był współwłaścicielem
    firmy. W połowie ubiegłego roku wycofał się z tego interesu. Udziały w
    firmie 33,34%, ale nie wiem czy kwoty w pozycji przychody, koszty, dochód,
    składki - mam dzielić na 3 czy wpisywać całość kwot jakie widnieją na PIT 5,
    jaki otrzymał w rozliczeniu za 2002r.
    Niby prosta sprawa, ale normalnie zgłupiałam...
    Pomocy!

    pozdrawiam
    Magda

    _________
    madziaha.at.wp.pl

  • 2. Data: 2003-03-19 13:51:02
    Temat: Re: pit 36
    Od: "Madzia" <a...@p...stopka.wiadomosci.pl>

    Juz sobie skorzystałam z programu, ale pojawiła sie nowa sprawa, nie wiem co
    wpisać w pozycję 201 w części M PIT'a 36. Suma zaliczek wpłaconych przez
    podatnika i pobranych przez płatników....
    Na picie PIT-5 nie ma podanych żadnych zaliczek, czy tak ma być czy to jest
    błąd wystwiającego pita?
    jeny, ależ jestam zielona, aż mi wstyd...
    pozdrawiam
    Magda

    _________
    madziaha.at.wp.pl

  • 3. Data: 2003-03-19 14:42:20
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    Użytkownik "Madzia" <a...@p...stopka.wiadomosci.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > błąd wystwiającego pita?
    > jeny, ależ jestam zielona, aż mi wstyd...

    W PIT-36 w poz.201 trzeba wpisać sumę wpłat zaliczek jakie przelano do
    urzędu skarbowego w ciągu roku z tytułu prowadzenia działalności
    gospodarczej oraz zaliczki wykazane w PIT-11.
    Kwoty wpłacane można odczytać z przelewów.

    W PIT-5 za listopad jest pozycja "Suma należnych zaliczek od początku roku".
    Tę kwotę należy wpisać w części F.1 lub F.2.
    Oczywiście zaliczki z PIT-11 także należy wpisać w tych częściach.

    Różnica pomiędzy "Sumą należnych zaliczek od początku roku" z PIT-5 a
    kwotami zapłaconymi może brać się m.in. stąd że za listopad wpłaca się
    podwójną zaliczkę podatku za miesiąc, która została wykazana w PIT-5.

    M.K.

  • 4. Data: 2003-03-19 18:17:17
    Od: "Madzia" <a...@p...stopka.wiadomosci.pl>

    Użytkownik "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl> napisał w
    wiadomości news:b59v9d$fj5$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > kwotami zapłaconymi może brać się m.in. stąd że za listopad wpłaca się
    > podwójną zaliczkę podatku za miesiąc, która została wykazana w PIT-5.

    bardzo dziękuję!
    w takim razie firma, mężowi zrobiła brzydki kawał - mówiąc delikatnie,
    przysyłając mu jako rozliczenie roczne PIT-5 z miesiąca czerwca, z pustymi
    pozycjami dotyczącymi zaliczki, heh...
    pozdrawiam
    Magda

  • 5. Data: 2003-03-19 19:18:18
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

> [...]
    > w takim razie firma, mężowi zrobiła brzydki kawał - mówiąc delikatnie,
    > przysyłając mu jako rozliczenie roczne PIT-5 z miesiąca czerwca, z pustymi

    To może zakończył pracę w tej firmie w czerwcu (lub została zlikwidowana), a
    do tej pory firma nie miała dochodu i nie płaciła zaliczek ? Jeśli tak to w
    pole zaliczki wpisujemy zero.

    M.K.

  • 6. Data: 2003-03-19 21:38:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Mar 2003, Marcin Konopka wrote:

    >+ Użytkownik "Madzia" <a...@p...stopka.wiadomosci.pl> [...]
    >+ > przysyłając mu jako rozliczenie roczne PIT-5 z miesiąca czerwca, z pustymi
    >+ > pozycjami dotyczącymi zaliczki, heh...
    [...]
    >+ To może zakończył pracę w tej firmie w czerwcu (lub została zlikwidowana), a
    >+ do tej pory firma nie miała dochodu i nie płaciła zaliczek ? Jeśli tak to w
    >+ pole zaliczki wpisujemy zero.

    Jeśli firma wypłaciła pensję to powinna "wypłacić" pensję
    brutto, zabierając z niej podatek dla US. O ile dobrze
    rozumiem komentarze, to niezapłacenie *nieswojego* podatku
    jest kradzieżą, dlatego coś mi to tłumaczenie nie pasuje :(
    (po prostu - wątpię czy ktoś w firmie chciałby się narazić
    podpisując stosowny papier !)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-03-19 22:19:46
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    wiadomości
    2.portezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > jest kradzieżą, dlatego coś mi to tłumaczenie nie pasuje :(
    > (po prostu - wątpię czy ktoś w firmie chciałby się narazić

    Nie bardzo rozumiem - ???
    Co ma PIT-5 wspólnego z pensją ?
    Wygląda na to, że firma zwyczajnie nie miała dochodu, więc nie płaciła
    zaliczek za swoich udziałowców.

    Proszę o jaśniejsze wyjaśnienie, jeśli źle napisałem.

    M.K.

  • 8. Data: 2003-03-19 22:26:22
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl> napisał w
    wiadomości

    > Proszę o jaśniejsze wyjaśnienie, jeśli źle napisałem.

    Tez mnie to interesuje.

    Karol

  • 9. Data: 2003-03-20 07:14:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > Jeśli firma wypłaciła pensję to powinna "wypłacić" pensję
    >+ > brutto, zabierając z niej podatek dla US. O ile dobrze

    Odszczekuję. Zasugerowałem się "pracował w firmie" !
    Wynikałoby że miało chodzić o (współ)właściciela ?

    >+ Wygląda na to, że firma zwyczajnie nie miała dochodu, więc nie płaciła
    >+ zaliczek za swoich udziałowców.

    Udziałowców ?? Czyli sp.z o.o. ? :)
    (znaczy: podejrzewam "wspólników" !)

    >+ Proszę o jaśniejsze wyjaśnienie, jeśli źle napisałem.

    IMHO po prostu skutek używania niewłaściwych określeń :)
    Uwierzyłem w "pracowanie" nie zwracając uwagi na resztę :(

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-03-20 11:38:06
    Od: "Madzia" <a...@p...stopka.wiadomosci.pl>

    To ja napisze jak było - to była/jest s.c.
    Mąż był współwłaścicielem (jednym z 3), ale ponieważ nie było żadnych
    dochodów, a wspólnicy inwestowali nie tam gdzie powinnii, mąż postanowił się
    w połowie roku 2002 wycofać z interesu.
    Teraz tak - dochody jakie wykazane zostały na PIT-5 jaki dostał w
    rozliczeniu rocznym (?!) były poniżej tej kwoty wolnej od podatki, stąd
    rozumiem, że zaliczki nie były odprowadzane.
    Ale zastanawiam się nad taką sprawą - czy PIT-5 (czyli deklaracja na
    zaliczkę miesięczną na podatek dochodowy)może być dokumentem rozliczającym
    rok??
    Czy ja czegoś dalej nie rozumiem??
    Dziękuję za wszystkie porady i sugestie.

    pozdrawiam
    Magda

    madziaha.at.wp.pl