  • 1. Data: 2004-11-22 13:38:01
    Temat: pit-4 - umowy o dzieło
    Od: romek <k...@i...pl>

    Witam,

    W którym polu rozliczamy umowy o dzieło (z przekazaniem praw autorskich
    - koszty 50%) na picie-4?
    Dziekuje za pomoc.

    Pozdrawiam
    Romek

  • 2. Data: 2004-11-23 13:48:21
    Temat: Re: pit-4 - umowy o dzieło
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > W którym polu rozliczamy umowy o dzieło (z przekazaniem praw autorskich
    > - koszty 50%) na picie-4?
    > Dziekuje za pomoc.

    pozycja 50. ale nie musisz w ogole wykazywac tego w PIT 4 , musisz tylko
    wplacic podatek, a dopiero w rozliczeniu rocznym uwzglednic w deklaracji
    umowe zlecenie, o dzielo itp.

    P.

  • 3. Data: 2004-11-24 12:30:06
    Od: "ewa " <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ja wlasnie tak zrobilam ze wplacilam podatek nie skladajac PIT-4 gdyz nie
    zatrudniam ludzi i dostalam wezwanie z urzedu skarbowego w celu wyjasnienia
    tej wplaty. Okazalo sie ze zmienioly sie przepisy i trzeba skladac deklaracje
    przy kazdym rodzaju wyplacanego wynagrodzenia.

    Przemek R. <p...@t...gazeta.
    pl> napisał
    (a):

  • 4. Data: 2004-11-24 12:30:13
    Od: "ewa " <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 5. Data: 2004-11-24 15:23:04
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    deklaracje
    > przy kazdym rodzaju wyplacanego wynagrodzenia.

    MOja odpowiedz byla na podstawie ksiazki z 2004 roku, wiec to musialo
    niedawno zostac zmienione.
    A babki z US podaly cos konkretnego (art. ) ?

    P.

  • 6. Data: 2004-11-24 22:44:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Nov 2004, Przemek R. wrote:
    >+ > W którym polu rozliczamy umowy o dzieło (z przekazaniem praw autorskich
    >+ pozycja 50. ale nie musisz w ogole wykazywac tego w PIT 4 , musisz tylko
    >+ wplacic podatek

    ...ykhm...
    A z czego to wynika ??
    Rozporządzenie minister zmienił ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-11-24 22:54:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Nov 2004, Przemek R. wrote:

    >+ > Ja wlasnie tak zrobilam ze wplacilam podatek nie skladajac
    >+ > PIT-4 gdyz nie
    >+ > zatrudniam ludzi i dostalam wezwanie z urzedu skarbowego
    >+ > w celu wyjasnienia
    [...]
    >+ MOja odpowiedz byla na podstawie ksiazki z 2004 roku,

    Hm... na pewno w 2003 tu na grupie zapodano DU w którym
    wprowadzono obowiązek składania PIT-4 dla umów osobistych !

    >+ wiec to musialo niedawno zostac zmienione.

    Wręcz przeciwnie :[
    Nieskładanie było oparte na takiej koncepcji, że ustawa nakazuje
    "składanie w terminie" (czy "sposobie" czy jakoś tak) ujętym
    w osobnym przepisie. A "osobnego przepisu" przez lata nie było.
    A tu znienacka gdzieś w 2002 czy w 2003 (raczej w 2002)
    minister w rozporządzeniu wprowadzającym poprawki do PIT-4
    znienacka dołożył ów "stosowny przepis".
    Zdaje się że jest on powołany w nagłówku PIT-4 :) - a jeśli
    nie, to na sisip.sejm.gov.pl będzie jako "zmieniony przez"
    (ten powołany w nagłówku...)

    >+ A babki z US podaly cos konkretnego (art. ) ?

    ...ja ci nie podam bo mi cos nameserwer wysiadł :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-11-25 09:21:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > w osobnym przepisie. A "osobnego przepisu" przez lata nie było.
    > A tu znienacka gdzieś w 2002 czy w 2003 (raczej w 2002)

    Raczej w 2003 ;-)

> [...]
    > Zdaje się że jest on powołany w nagłówku PIT-4 :) - a jeśli
    > nie, to na sisip.sejm.gov.pl będzie jako "zmieniony przez"

    Nienienienie... przepis jako taki sie nie zmienił, zmienł sie JEDYNIE
    wzór formularza - bo to ten wzór jest rozporzadzeniem, duzo więcej tam
    nie ma ;-) Zmienił sie o jakieś pół zdania w opisie, reszta pozostała
    taka sama.
    Dodano tylko nowy tytuł zaliczek których dotyczy i to wystarczyło żeby
    dla umów cywilno-prawnych tez trzeba było składac PIT-4.

    Tylko było smiesznie bo przez pare miesięcy USy wydawały stare druki ze
    starym opisem, ba, w informacji potrafiły miłe panie mówić że dla samych
    umów nie trzeba PITa-4.
    Sporo firm komputerowych tez się długo nie zorientowało w drobnej
    zmianie w formularzu.

    Ale niestety dziś wiadomo na 100% że PIT-4 musi być.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2004-11-25 11:16:16
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > ...ykhm...
    > A z czego to wynika ??
    > Rozporządzenie minister zmienił ?

    z skiazki z 2004 roku :) coz, trzeba do Wlodka Markowskiego napisac :)

    P.

  • 10. Data: 2004-11-25 15:54:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Nov 2004, Przemek R. wrote:

    >+ > A z czego to wynika ??
    >+ > Rozporządzenie minister zmienił ?
    >+
    >+ z skiazki z 2004 roku :) coz, trzeba do Wlodka Markowskiego napisac :)

    ...i kazać mu czytać grupę .podatki żeby był "na bieżąco" ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd