  • 1. Data: 2004-11-22 00:57:39
    Temat: ubezpieczenie komunikacyjne
    Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>

    Witam,
    w grudniu mam termin płatnosi ubezpieczenia za auto. Czy jeśli zapłacę je w
    listopadzie to mogę wliczyć sobie w koszty z datą zapłaty (czyli
    listopadową) czy dopiero mogę zaksięgować (KPi R) w grudniu?
    Z góry dziękuję za podpowiedzi
    Pozdrawiam
    Basia Z.

  • 2. Data: 2004-11-22 14:06:10
    Temat: Re: ubezpieczenie komunikacyjne
    Od: "MB" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Michal Z." <i...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > listopadzie to mogę wliczyć sobie w koszty z datą zapłaty (czyli
    > listopadową) czy dopiero mogę zaksięgować (KPi R) w grudniu?

    OC rozliczam jako miesieczne raty (RMK) przez okres obowiązywania
    ubezpieczenia. Więc w grudniu wrzucam 1/12 kwoty calego rocznego
    ubezpieczenia i tak co miesiac - jezeli OC oowiazuje od 12/2004-11/2005
    Pozdrawiam
    MB

  • 3. Data: 2004-11-22 20:01:20
    Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>

> [...]
    > ubezpieczenia. Więc w grudniu wrzucam 1/12 kwoty calego rocznego
    > ubezpieczenia i tak co miesiac - jezeli OC oowiazuje od 12/2004-11/2005

    Jesli w zeszlym roku w grudniu wrzucilam cale ubezpieczenie w koszty, czy to
    jest blad? Jesli tak - jak moge to wyprostowac?

    Basia Z.

  • 4. Data: 2004-11-22 20:54:25
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > Jesli w zeszlym roku w grudniu wrzucilam cale ubezpieczenie w koszty, czy to
    > jest blad? Jesli tak - jak moge to wyprostowac?

    Nie jest to bład postąpiłaś jak najbardziej właściwie. Jężeli OC płacisz w
    listopadzie to jasne jest że zaliczasz sobie do kosztów w tymże miesiącu ale
    deklarację składasz dopiero w grudniu oczywiście za listopad i grudzień:)
    pzdr jas

  • 5. Data: 2004-11-23 09:28:03
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ale
    > deklarację składasz dopiero w grudniu oczywiście za listopad i grudzień:)

    Zaraz zaraz... a czy to nie jest zależne od tego czy koleżanka prowadzi kpir
    kasowo czy memoriałem ?
    IMHO Bo jeśli kasowo to się zgodzę, natomiast przy memoriale to być powinno
    tak jak u przedmówcy (tzn. rozliczać na miesiące).
    pzdr Monia.

  • 6. Data: 2004-11-24 22:41:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Nov 2004, monia wrote:

    >+ Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    >+ > > Jesli w zeszlym roku w grudniu wrzucilam cale ubezpieczenie
    >+ > > w koszty, czy to jest blad?
    [...a tu było wycięte...]
    >+ > Nie jest to bład postąpiłaś jak najbardziej właściwie.
    [...]
    >+ Zaraz zaraz... a czy to nie jest zależne od tego czy koleżanka prowadzi kpir
    >+ kasowo czy memoriałem ?

    ...od tego to zalezy czy ujmuje wg daty NALEŻNOŚCI czy daty ZAPŁATY...

    >+ IMHO Bo jeśli kasowo to się zgodzę,

    ...ja też...

    >+ natomiast przy memoriale to być powinno
    >+ tak jak u przedmówcy (tzn. rozliczać na miesiące).

    ...przedmówca to chyba o PK pisał.

    A o ile pamietam to post Karola (a raczej zapodany w nim wyrok,
    wyciągałem z archiwum namiary z cytatami "na zachęte" nie dalej
    jak tydzień temu !) zapodawał że *rownież* na PK nie należy
    przesadzać z kosztami *ogólnymi* !
    A na KPiR to IMHO na pewno (nie należy przesadzać) :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)