  • 1. Data: 2003-03-22 18:37:51
    Temat: pit-5, strata, pit-36
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    Witam,
    mam pytanie, dla jasności oprę je na fikcyjnym przykładzie, choć zbliżonym
    do mojego.
    W styczniu roku 2002 osiągnąłem dochód 5.000zł, ponieważ w 2001 miałem
    stratę 10.000, więc nie składałem pit-5. W kolejnych miesiącach 2002 roku
    dorobiłem się straty >5.000zł. Zatem nic nie zarobiłem w 2002 od czego
    należałoby odprowadzić podatek. I teraz pytanie: rozliczając się za 2002 w
    pit-36 muszę rozliczyć stratę 5.000 zł? Niby globalnie rzecz ujmując nie (i
    sądzę, że tak jest prawidłowo), ale przecież w styczniu niejako ją
    roliczyłem, w wyniku czego nie zapłaciłem zaliczki.

    Przeglądnąłem archiwum i nic podabnego nie znalazłem. Nie wiem może jest to
    pytanie trywialne, ale zacząłem mieć wątpliwości a US dopiero w poniedziałek
    czynny ;-)

    Pozdr.
    Grzegorz K.

  • 2. Data: 2003-03-24 18:23:45
    Temat: Re: pit-5, strata, pit-36
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    Byłem sie dowiedzieć w US. Rocznie to się ujmuje, ale tak jakoś bez
    przekonania Pani mówiła.

    Grzegorz K.

  • 3. Data: 2003-03-24 21:21:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Mar 2003, KiG wrote:

    >+ Byłem sie dowiedzieć w US. Rocznie to się ujmuje, ale tak jakoś bez
    >+ przekonania Pani mówiła.

    :)
    Tak "na zdrowy rozum" powinno być: masz odliczenie i korzystasz,
    po czym okazuje się że odliczenia niet... ale nie przepada :)
    W końcu w drugą stronę też tak działa: za styczeń miałem przychód
    to zaliczka na podatek poszła, za luty poszedł goły PIT - ale
    przecież US mi nic nie zwróci, chyba żeby tak do końca roku zostało :<
    Natomiast nasunąłeś ciekawy temat do rozważań: czy wolno w ramach
    ustawowego limitu wtopić przy rozliczaniu zaliczek 50% straty - a w
    grudniu się namyśleć i postanowić przełożyć na przyszły rok (mimo
    dochodu !) -:) !!

    pzdr, Gotfryd