  • 11. Data: 2004-02-05 14:48:04
    Temat: Re: poczatkujacy i pierwsza deklaracja DRA
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bvtjj4$43s$1@korweta.task.gda.pl>, Tomek wrote:
    > Wejdź sobie na
    > http://www.pity.pl/druki/index.htm
    >
    > Pobierz programik druki, zainstaluj i pobierz z sieci DRA...

    ...a w ZUSie go poślą z tymi formularzami na drzewo, tak jak mnie posłali.
    Mają być wypisane ręcznie na _oryginalnych_ formularzach dostępnych w ZUS
    lub wydrukowane z Płatnika. Ewentualnie przekaz elektroniczny.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 12. Data: 2004-02-05 14:52:55
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jaco" <j...@p...onet.pl> napisał
    > >

    > W te pola musisz wpisać swoje dane zgodne z tymi, jakie podałeś zgłaszając
    > się do ZUS (wypełniałeś druk ZFA Zgłoszenie Płatnika Składek).
    tak - wypełniałem ZFA

    i jeszcze jedno pytanie czy kwoty z deklaracji dochodu w tym druku są
    standardowe??
    (skąd się one biorą), czy także muszę je zmieniać wg. swoich!!!

    Chcę oczywiście płacić najniższą składkę.

    Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2004-02-05 14:53:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bvtlds$384$1@nemesis.news.tpi.pl>, Jaco wrote:
> [...]
    > standardowe??
    > (skąd się one biorą), czy także muszę je zmieniać wg. swoich!!!
    >
    > Chcę oczywiście płacić najniższą składkę.

    Takie _podstawowe_ (!!) informacje aż walą po oczach na www.zus.gov.pl!

    Tam są minimalne podstawy i minimalne składki. Przepisać do DRA, podpisać i
    po ptokach.

    P.S. Jeśli masz DG bez pracowników, to składka ubezpieczenia wypadkowego
    wynosi 1,93%, żebyś długo nie szukał.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 14. Data: 2004-02-05 14:56:19
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > ...a w ZUSie go poślą z tymi formularzami na drzewo, tak jak mnie posłali.
    > Mają być wypisane ręcznie na _oryginalnych_ formularzach dostępnych w ZUS
    > lub wydrukowane z Płatnika. Ewentualnie przekaz elektroniczny.

    Czy ja mu kazałem składać te druki do ZUS...?
    Chciał biedak wzoru druków DRA i je ma.

    Pozdrowienia

    Tomek

  • 15. Data: 2004-02-05 14:58:30
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Jaco" <j...@p...onet.pl> napisał

    > Chcę oczywiście płacić najniższą składkę.

    Musisz trochę poczytać o zasadach płacenia składek itp.
    Wszystko jest na stronach ZUS.

    To ci się też przyda
    http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm

    Tomek

  • 16. Data: 2004-02-05 15:05:58
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    > Musisz trochę poczytać o zasadach płacenia składek itp.
    > Wszystko jest na stronach ZUS.
    >
    > To ci się też przyda
    > http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm
    >
    > Tomek
    Dzięki wszystkim za informacje, myślę że powinienem
    już sobie poradzić z tym w następnym miesiącu.

    I jeszcze raz wielkie dzięki Tomek za podesłanie wzoru.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2004-02-06 06:48:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Feb 2004, Samotnik wrote:

> [...]
    >+ Mają być wypisane ręcznie na _oryginalnych_ formularzach dostępnych w ZUS

    Tak wKF: a jest do tego jakaś podstawa prawna ?
    Inaczej mówiąc: czy formularz IPS rózni się jakoś z p. widzenia
    skanera ZUSu od wydruku Płatnika...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 18. Data: 2004-02-06 09:44:02
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tak wKF: a jest do tego jakaś podstawa prawna ?
    > Inaczej mówiąc: czy formularz IPS rózni się jakoś z p. widzenia
    > skanera ZUSu od wydruku Płatnika...

    To dosyć zdecydowanie, trzeba raczej porównywać z formularzami dostępnymi
    'w okienku' w ZUSie. I podobno się różni, bo skaner nie czyta. :) Pewnie
    jakieś markery pozycjonujące, albo czort wie.

    A podstawa podobno jest, ktoś kiedyś kiedyś pisał, że formularze w stanie
    nienadającym się do skanowania uważane są za niezłożone.

    Czyli taki wydrukowany można złożyć, tylko skoro z góry zakładają, że się
    nie da go zeskanować...

    Jedno mnie ciekawi - i nie mogłem tego wyciągnąć od pań zza okienka - jakim
    cudem skaner wczytuje odręcznie wypisane formularze?!
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 19. Data: 2004-02-06 11:24:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ Jedno mnie ciekawi - i nie mogłem tego wyciągnąć od pań zza okienka - jakim
    >+ cudem skaner wczytuje odręcznie wypisane formularze?!

    :)
    Z tego co ja przeżyłem pierwszy raz składając "papier" w ZUSie:
    "..ale pan to źle wypełnił, to ma być wypełnione DRUKIEM ! Proszę
    wypełnić jeszcze raz !
    - a skad ja pani tu drukarkę wezmę ?
    - no przecież może pan wpisać ręcznie
    - ???
    - ...tylko pismem drukowanym
    - a to co jest ?
    - no, tu są małe litery..." !
    :)
    Prawda, wpisałem "normalnie" czyli małymi literami.

    Na twoje pytanie odpowiedzi nie znam: ale "ładnie postawione"
    wyłącznie wielkie litery są szanse zOCRować.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 20. Data: 2004-02-06 17:44:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Friday, February 6, 2004, 12:24:39 PM, you wrote:

    [...]

    > Na twoje pytanie odpowiedzi nie znam: ale "ładnie postawione"
    > wyłącznie wielkie litery są szanse zOCRować.

    Te skanery nie są w stanie poprawnie zOCRować czyściutkich wydruków z
    Pogromu Płatnika. Najpowszechniejsze błędy: U - LI (BOGLISŁAW), B - D
    (DILANS).

    Sprawność OCRowania dobrej klasy skanerów i programów jest na poziomie
    99 - 99.5%. Nie oznacza to, że 99 - 99.5% dokumentów jest poprawnie
    skanowanych - jak się zdawało Alotowi i szajce biurokratów - tylko 99
    - 99.5% _znaków_ jest poprawnie zeskanowanych. Oznacza to jeden błąd
    na 100-200 znaków. Typowy dokument ZUSowski zawiera kilkaset znaków.
    Jak chcesz się pobawić, to możesz policzyć, jakie jest
    prawdopodobieństwo, że 10 kolejnych dokumentów zostanie zeskanowane
    poprawnie...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl