  • 21. Data: 2004-02-06 22:05:50
    Temat: Re: poczatkujacy i pierwsza deklaracja DRA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    >+ Te skanery nie są w stanie poprawnie zOCRować czyściutkich wydruków z
    >+ Pogromu Płatnika.

    Nie wątpię że masz rację.
    I nie wątpię że skanowanie ręcznie wypisywanego dokumentu może
    niemal na pewno mijać się z celem (prościej "przeklepać").
    Ja tylko poprostestuję sobie dla porządku :)
    [...]
    >+ Sprawność OCRowania dobrej klasy skanerów i programów jest na poziomie
    >+ 99 - 99.5%.

    Z *dobrego* wydruku (prawidłowo sformatowany tekst z drukarki
    laserowej) wyciągam zauważalnie więcej. Ale to jest zabawa:
    skan min. 600 DPI, rozmycie :), degradacja rodzielczości
    i (dopiero) OCR.
    Niewątpliwie jak na stronie jest tylko małodziesiąt :)
    słów/liczb to prościej przepisać niż tak dłubać (sam skan
    ponad 600 DPI x A4 pozwala kawę sobie przygotować :)).
    [...]

    >+ skanowanych - jak się zdawało Alotowi i szajce biurokratów

    Cóż... gdzieś (.prawo ? .banki ?) omal nie zostałem zadeptany
    przez kogoś kto powoływał się na przechowywanie zeskanowanych
    dokumentów (bankowych !) "w postaci elektronicznej" (hasło:
    emboser lub w odmianie).
    Nie kłóciłem się o użyteczność takiego przechowania :) (no,
    jeśli każdy z nich zostanie manualnie OPISANY to co innego...
    może służyć jako POSZLAKA, bo "dokument z podpisem to nie jest).
    Akurat w to wierzę (że zaaplikowali, statystyczny bank stać
    na taką archiwizację :)), zresztą doświadczyłem zachowywania
    tak obrazu dowodu :)
    Może owa "szajka" wydedukowała że "skoro banki mogą to my też",
    NIE wnikając w *użyteczność* takich danych - zupełnie inną
    dla *archiwizacji* (obrazu dowodu, obrazu podpisu...) od
    *przetwarzania* ?

    [...]
    >+ Jak chcesz się pobawić, to możesz policzyć, jakie jest
    >+ prawdopodobieństwo, że 10 kolejnych dokumentów zostanie zeskanowane
    >+ poprawnie...

    Och... Jak złoty będzie wart ze 2 dolary to znaczy że się udało ;)

    pozdrowienia, Gotfryd