  • 1. Data: 2005-01-09 18:03:05
    Temat: podatek liniowy zgłaszać corocznie?
    Od: "JFRad" <...@...net.pl>

    Czy jeżeli wybrałem i zgłosiłem deklarację o zdecydowaniu się
    w roku poprzednim na podatek liniowy 19% to muszę na ten rok taki
    akces złożyć ponownie?

    Jak dotychczas nie złożyłem na ten rok ponownie. I co?

    Pozdrawiam
    J.K

  • 2. Data: 2005-01-09 18:44:45
    Temat: Re: podatek liniowy zgłaszać corocznie?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    JFRad wrote:
> [...]
    > akces złożyć ponownie?
    >
    > Jak dotychczas nie złożyłem na ten rok ponownie. I co?

    A pamiętasz dlaczego składałeś takie oświadczenie
    w poprzednim roku?
    Przypomnij sobie ten przepis, który zmusił Cię
    do złożenia stosownego oświadczenia w ubiegłym roku i
    przeczytaj ust 4 tego przepisu.

    Art 9a.2. Podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób
    opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności
    gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c.
    W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu
    naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku
    podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego
    sposobu opodatkowania, a jeżeli podatnik rozpoczyna
    prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej
    w trakcie roku podatkowego - do dnia poprzedzającego
    dzień rozpoczęcia tej działalności, nie później jednak
    niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.
    [...]
    4. Wybór sposobu opodatkowania dokonany
    w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2, dotyczy
    również lat następnych, chyba że podatnik, w terminie
    do dnia 20 stycznia roku podatkowego, zawiadomi
    w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu
    skarbowego o rezygnacji z tego sposobu opodatkowania
    lub złoży w tym terminie pisemny wniosek lub
    oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania
    określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

  • 3. Data: 2005-01-09 19:59:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik cef <c...@i...pl>
    w wiadomości <news:crruai$h2f$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

> [...]
    > w poprzednim roku?
    > Przypomnij sobie ten przepis, który zmusił Cię
    > do złożenia stosownego oświadczenia w ubiegłym roku i

    Wcale się mu nie dziwię -- OIDP to w 2002 po raz pierwszy wprowadzono
    możliwość uproszczonego rozliczania z pitem półrocznym. Wybrałem toto z
    lenistwa i wyrachowania (to ja w kwietniu musiałem dopłacać). I nadszedł
    kolejny rok i 23 lutego powiastka z US, dlaczego nie wpłaciłem 1/6 tego co w
    pierwszym półroczu roku poprzedniego, tylko jakieś dziwną kwotę (zgodną z
    PIT5 zresztą) i że mam się zgłosić.
    No cóż w przepisach z 2002 było, że trzeba zawiadomienie o takiej formie
    rozliczania zaliczek składać corocznie -- ja według tych przepisów złożyłem
    -- a w następnym zmienili, że wystarczy raz -- do 20 lutego (później
    zmienili do 20 stycznia), a w kolejnych latach skoro się nie zmienia to już
    nie trzeba. Ponieważ zmienili też inne istotne warunki tych zaliczek, to
    zrezygnowałem. Założyłem, że skoro nie złożyłem w 2003, to zgodnie z tym co
    było napisane w 2002 wracam na miesięczne składanie pita, a przepis z 2003 o
    kolejnych latach będzie miał znaczenie dopiero w 2004.
    I o dziwo nie musiałem długo tłumaczyć -- chcieli tylko podkładkę: w związku
    ze zmianami przepisów ... proszę potraktować pit5 złożony przed 20 lutego
    2003 (czyli w terminie) jako informację o wyborze sposobu rozliczania
    zaliczek PIT miesięcznie.

    --
    SF98159 - This PSP file contains information about RISC-to-RISC +++
    +++++++++ UPGRADES, including Critical system PTFs that relate to +