  • 1. Data: 2005-06-29 19:49:46
    Temat: podatek o kupna udziałów
    Od: "Witek" <a...@m...pl>

    Kupiełem udziały w sp. z o.o.
    Wiem że trzeba zapłacić podatek -- chyba 2%.
    Na jakim PIT muszę to zrobić i czy napewno 2 %.oraz w jakim najpóźniejszym
    terminie licząc od daty zakupu udziałów.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-29 21:26:25
    Temat: Re: podatek o kupna udziałów
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Witek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Kupiełem udziały w sp. z o.o.
    > Wiem że trzeba zapłacić podatek -- chyba 2%.
    > Na jakim PIT muszę to zrobić

    A jak kupiłeś te udziały, że notariusz opłaty nie skasował?

  • 3. Data: 2005-06-29 21:40:01
    Od: "Witek" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Witek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A jak kupiłeś te udziały, że notariusz opłaty nie skasował?

    Notariusz w tym przypadku podatku nie bierze tylko opłaty notarialne, reszta
    w US

  • 4. Data: 2005-06-29 22:32:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Witek,

    > Notariusz w tym przypadku podatku nie bierze tylko opłaty notarialne, reszta
    > w US

    Mam wrażenie, że się mylisz i to mocno...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2005-06-29 23:04:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jun 2005, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Hello Witek,
    >+ >> > Wiem że trzeba zapłacić podatek -- chyba 2%.

    Nie dam głowy ale proponuję sprawdzić czy nie 1%

    >+ >> A jak kupiłeś te udziały, że notariusz opłaty nie skasował?
    >+ > Notariusz w tym przypadku podatku nie bierze [...]
    >+
    >+ Mam wrażenie, że się mylisz i to mocno...

    ...a ja wręcz przeciwnie !
    Notariusz ma ustawowy obowiązek uświadomienia podatnikowi że
    ciąży na nim (na podatniku) obowiązek samodzielnego zapłacenia PCC.
    I czyni to - podsuwając podatnikowi pod nos stosowną treść do podpisu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-06-30 05:57:22
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Na jakim PIT muszę to zrobić i czy napewno 2 %.oraz w jakim najpóźniejszym
    > terminie licząc od daty zakupu udziałów.

    Ja kupowałam udziały w spółce z o.o.w XII.2004.
    W ostatnim paragrafie aktu notarialnego stoi:
    "Pobrano:
    1/ tytułem podatku od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 7 ust. 1
    punkt 1b ustawy z dnia 09.09.2000r. 1% od kwoty ...zł tj ...zł
    2/ tytułem taksy notarialnej ...zł"
    Nie wiem czy coś się zmieniło w tej kwestii
    Jeżeli tak i masz samodzielnie odprowadzić ten podatek to składasz PCC-1

    I jeszcze coś:

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 grudnia 2000 r w sprawie
    szczegółowych zasad poboru podatku od czynności cywilnoprawnych (Dziennik
    Ustaw Rok 2000 Nr 108 poz. 1153)
    § 5. 1. Notariusze, jako płatnicy podatku od czynności cywilnoprawnych
    dokonywanych w formie aktu notarialnego, pobierają podatek gotówką lub
    bezgotówkowo.

    MB

    księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS

  • 7. Data: 2005-06-30 06:20:11
    Od: "N,T,B" <n...@p...onet.pl>

    Mogę się mylić, ale do kupna udziałow notariusz potrzebny nie jest. Jest to
    zwykła umowa kupna-sprzedaży.
    Jacek

  • 8. Data: 2005-06-30 08:50:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Thursday, June 30, 2005, 1:04:54 AM, you wrote:

> [...]
    > ciąży na nim (na podatniku) obowiązek samodzielnego zapłacenia PCC.
    > I czyni to - podsuwając podatnikowi pod nos stosowną treść do podpisu...

    Hmmm... We wszystkich przypadkach, gdy przed notariuszem
    uczestniczyłem w czynności prawnej podlegającej PCC, notariusz PCC
    pobrał. W tym wątku już został podany odpowiedni zapis prawa w tej
    sprawie. Pozwolę sobie na zacytowanie:
    ===8<===

  • 9. Data: 2005-06-30 09:03:40
    Od: "urzednik" <u...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    /ciach/

    wszyscy macie po trochę rację ;-)
    a wygląda to tak że nie jest wymagana do takiej czyności forma aktu
    notarialnego, notariusz musi jedynie poświadczyc podpisy,w związku z czym nie
    pobiera PCC tylko informuje o obowiązku uiszczenia w terminie 14 dni i
    złożeniu deklaracji PCC-1
    częśc osób jednak zawiera taką umowę (ci nie orientujący się ;-P)w formie
    aktu notarialnego i wtedy notariusz jako płatnik nalezny podatek PCC pobiera
    i odprowadza do US, wtedy oczywiście żadnej deklaracji PCC-1 sie nie składa...

  • 10. Data: 2005-06-30 11:12:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jun 2005, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Hmmm...

    ...no ja też tak :) ("hmmm").

    >+ W tym wątku już został podany odpowiedni zapis prawa w tej
    >+ sprawie.

    Był (po moim poście).
    Spróbuję się dokopać jak to było... (dlaczego byłem przekonany
    że płaci się "samemu" !)

    >+ § 5. 1. Notariusze, jako płatnicy podatku od czynności cywilnoprawnych

    A nie jest tak że powyższy tekst oznacza "notariusze *o ile*
    występują jako płatnicy*"... ?

    Ustawa wskazuje że np. przy transakcjach dotyczących nieruchomości
    notariusz jest płatnikiem i ma obowiązek pobrania podatku -
    i rozporządzenie reguluję formę poboru. "Jeśli jest płatnikiem
    to...."

    Ale jeśli ustawa NIE ustanawia notariusza płatnikiem - to co mnie
    to obchodzi ;) że minister coś wydał, jeśli ja jako podatnik
    ustawowo jestem zobowiązany do zapłaty PCC ? (*ja* - a nie do
    powierzenia tej zapłaty płatnikowi !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)