  • 1. Data: 2010-03-03 10:01:03
    Temat: podatek od darowizny po sprzedaniu mieszkania?
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam

    Znajomy sprzedał mieszkanie po swoim ojcu.
    Od kupującego dostał pieniądze w gotówce (nie przelewem).

    Następnie (ten sprzedawca) przekazał część (załóżmy 50k zł) swojemy
    bratu.
    Brat chciałby to wpłacić na konto - > i teraz jak to wpłacić by fiskus
    nie doczepił się i nie trzeba było płacić podatku od tych 50kzł?
    Jaka jest kwota wpłaty, której nie sprawdzają?
    Może wpłacić to po części na kilka kont (dzieci, rodziny itp?).

    Po prostu i tak trzeb zapłacić państwu 19% za sprzedaż wiec znajomi
    nie mają juz zamiaru państwu oddawać ani grosza więcej!

    Dzięki za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2010-03-03 10:06:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    uciu pisze:

    > Po prostu i tak trzeb zapłacić państwu 19% za sprzedaż wiec znajomi
    > nie mają juz zamiaru państwu oddawać ani grosza więcej!

    A z jakiej racji mieliby płacić coś więcej?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-03-03 10:40:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 02:01:03 -0800, uciu napisał(a):

> [...]
    > nie doczepił się i nie trzeba było płacić podatku od tych 50kzł? Jaka
    > jest kwota wpłaty, której nie sprawdzają? Może wpłacić to po części na

    Najlepiej niech odda sprzedawcy. On powinien wpłacić na swoje konto i
    zrobić przelew bratu. Potem brat zgłasza darowiznę zwolnioną w Urzędzie
    Skarbowym. I to jest koniec problemów podatkowych.

  • 4. Data: 2010-03-03 14:23:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uciu wrote:
    > Witam
    >
    > Znajomy sprzedał mieszkanie po swoim ojcu.
    kiedy ojciec zmarl? data.

    > Od kupującego dostał pieniądze w gotówce (nie przelewem).
    >
    > Następnie (ten sprzedawca) przekazał część (załóżmy 50k zł) swojemy
    > bratu.

    i wystarczy.

    kiedy przekazal bratu? data!

    > Jaka jest kwota wpłaty, której nie sprawdzają?
    zero

    > Po prostu i tak trzeb zapłacić państwu 19% za sprzedaż wiec znajomi
    > nie mają juz zamiaru państwu oddawać ani grosza więcej!

    nie jestem do konca przekonany, ale pogadamy jak podassz daty

  • 5. Data: 2010-03-03 20:21:41
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > kiedy ojciec zmarl? data.

    11.11.2009

    > kiedy przekazal bratu? data!
    2/3/2010

    uciu

  • 6. Data: 2010-03-03 20:54:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uciu wrote:

    > 11.11.2009

    no to faktycznie nic z tych 19% tu nie urwiecie.

    > 2/3/2010

    robil juz cos z ta kasa czy dalej trzyma pod poduszka?
    jesli nic nie robil, to niech ja bratu przyniesie z powrotem.

    i teraz macie dwa wyjscia.
    1. zrobic porzadny przelew i isc zglosic darowizne do US
    2. zrobic darowizne u notariusza (wowczas nie trzeba chodzic do US, ale
    mozna dac gotowka. wada: notariusza za darmo nie pracuje)

    oczywiscie nic sie nie da zrobic z data wstecz, wiec jesli brat juz te
    pieniadze gdzies wplacil, cos kupil i pozostawil po sobie slad, ze kasa
    byla, to niewiele zrobicie.

    ciezko rozpisywac wszystkie mozlwie przypadki, wiec jak napiszesz co sie
    z kasa przez miesiac dzialo, to moze jeszcze mi jakies pomysly do glowy
    przyjada.

    na podstawie art 4A ustawy o podatku od spadkow i darowizn ta kasa
    bylaby zwolniona z podatku gdybyscie dotrzymali wymaganych procedur.
    przy przekazie gotowka trzeba bedzie okolo 3% podatku od 40 tys zaplacic.
    w ostatecznosci bedziecie jakies 2 tys jeszcze do tylu i tyle.

  • 7. Data: 2010-03-04 08:49:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Mar 2010, witek wrote:

    > robil juz cos z ta kasa czy dalej trzyma pod poduszka?
    > jesli nic nie robil, to niech ja bratu przyniesie z powrotem.

    ...i żeby ktoś sobie czegoś nie myślał o podżeganiu do przestępstwa
    albo cóś ;) - jak nic nie robił z *TYMI* pieniedzmi (włącznie
    z rozmienianiem na drobne!), to mamy depozyt prawidłowy, który
    pod podatki nie podlega :O

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-03-04 19:19:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > albo cóś ;) - jak nic nie robił z *TYMI* pieniedzmi (włącznie
    > z rozmienianiem na drobne!), to mamy depozyt prawidłowy, który

    no wiesz, o rzeczach oczywistych nie pisalem :)