  • 1. Data: 2002-11-21 12:53:13
    Temat: podatek od spadków i darowizn
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Witam wszystkich.
    Mam następujące pytanie.
    Mój dziadek i babcia mieli mieszkanie 45 m/2 oraz dom 140 m/2. Byli
    współwłaścicielami (jako małżeństwo).
    Dom był obciążony dożywotnią słuzebnością mieszkania na rzecz moich
    rodzców. Babcia zmarła. Spadek w 1/2 dostał dziadek i moja mama.
    Czy bedzie musiała płacić podatek od tych nieruchomości? Mama nie ma innego
    mieszkania. A w tej ustawie mówi się, że jest zwolnienie jeśli dziedziczy
    się mieszkanie do 70 m/? Ale co zrobić jak dziedziczy dwa ale tylko w 1/2?
    Będzie musiała zapłacić za oba? Czy tylko za to większe? I jak wyliczyć
    wysokośc podatku? Według jakich cen? Z dnia nabycia?
    Serdeczne dzięki za jakąś pomoc.
    Radek

  • 2. Data: 2002-11-22 08:39:56
    Temat: Re: podatek od spadków i darowizn
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Milamber" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Będzie musiała zapłacić za oba? Czy tylko za to większe? I jak wyliczyć
    > wysokośc podatku? Według jakich cen? Z dnia nabycia?

    Jak to co zrobic...
    Podzielic spadek tak, by mama miala mieszkanie i reszte domu,
    albo tylko czesc domu, a dziadek cale mieszkanie (ktore zapisze np wnukom. )
    i reszte domu.

    Boguslaw