  • 1. Data: 2006-07-17 18:49:40
    Temat: podatek od spadku
    Od: "magi" <m...@w...net>

    Witam, mam pytanie czy jest różnica jeśli babcia przepisze w testamencie
    mieszkanie na wnuka czy na swoją córkę, czy każde z nich bedzie potem
    obiążone takim samym podatkiem, i jeśłi ktos wie jakim to proszę o
    informację

    pozdr
    magi

  • 2. Data: 2006-07-17 21:33:53
    Temat: Re: podatek od spadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jul 2006, magi wrote:

    > Witam, mam pytanie czy jest różnica jeśli babcia przepisze w testamencie
    > mieszkanie na wnuka czy na swoją córkę, czy każde z nich bedzie potem
    > obiążone takim samym podatkiem,

    Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o przypadek kiedy koniec końców
    mieszkanie ma dostać wnuczek, tak?
    Czy obojętne na kogo, "byle przepisać"?
    Podatkowo przy przejściu wlaścicielka-córka-wnuczek będzie podlegać
    dwa razy, ale skoro wysoce prawdopodobne jest dwukrotne zwolnienie
    to czy podatku będzie zero czy dwa razy zero różnica może być żadna ;)
    Oczywiście każde "przepisanie" wiąże się z opłatami u notariusza.
    I nie zawsze jest zwolnienie - sprawdź warunki!
    A na deser: samo "przepisanie" nie jest zawsze w 100% skuteczne, bo
    jest np. coś takiego jak zachowek, trzeba brać pod uwagę.
    Przykładowo: babcia zapisuje testamentem mieszkanie wnuczkowi.
    Po jej śmirci matka nie chce się zrzec spadku, bo *oprócz* mieszkania
    jest coś jeszcze. Przyjmuje i zrzeka się swojej częsci mieszkania na
    rzecz wnuczka. Ale spadek NAJPIERW przyjmuje.
    I IMHO już mamy tak samo dwie operacje własnościowe.
    Sugeruję że zadajesz trudne pytanie na które NIE ma prostej odpowiedzi,
    bo za wiele jest zmiennych o których ktoś postronny nie wie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)