  • 1. Data: 2006-07-17 15:21:33
    Temat: VAT przy zamykaniu firmy
    Od: "e-c" <t...@e...com>

    Witam serdecznie, chciałbym zamknąć na rok czasu firmę
    (działalność gosp, księga przych i rozch), mam jednak na stanie 2
    samochody, jeden jest zamortyzowany a drugi ma 2 lata. W urzędzie
    skarbowym powiedziano mi, że zamykając firmę muszę zwrócić cały
    VAT za auta od faktury zakupu. Samochód zamortyzowany wart jest z
    20tys. brutto, a faktura zakupu jest na 61tys. Mam więc zwrócić
    10.tys VAT tylko z powodu zamknięcia firmy? Coś mi tu nie pasuje, jak
    rozwiązać ten problem?

  • 2. Data: 2006-07-17 15:23:11
    Temat: Re: VAT przy zamykaniu firmy
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-07-2006 o 17:21:33 e-c <t...@e...com> napisał:

> [...]
    > 20tys. brutto, a faktura zakupu jest na 61tys. Mam więc zwrócić
    > 10.tys VAT tylko z powodu zamknięcia firmy? Coś mi tu nie pasuje, jak

    Musiałbyś chyba sprzedać te auta - ten temat wraca jak bumerang więc
    przejżyj archiwum

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-07-17 16:06:25
    Od: "e-c" <t...@e...com>

    przewertowałem kilka miesięcy wstecz i nie znalazłem nic na ten
    temat.

  • 4. Data: 2006-07-17 16:30:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    e-c wrote:
    > przewertowałem kilka miesięcy wstecz i nie znalazłem nic na ten
    > temat.

    Słabo szukałeś. Pamiętam, że hasłem
    przewodnim było:

    "do gołej ziemi"

  • 5. Data: 2006-07-17 21:19:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jul 2006, e-c wrote:

    > Witam serdecznie, chciałbym zamknąć na rok czasu firmę
    > (działalność gosp, księga przych i rozch), mam jednak na stanie 2
    > samochody,

    *Jakie* i *czy odliczono VAT* oraz *na jakich zasadach*?

    Jak np. ciężąrowe i "normalnie" odliczono VAT to przykro mi - był
    taki geniusz co pod pozorem "zrobienia dobrze podatnikowi" (niby że
    nie musi doliczyć VAT od marży do towaru na magazynie :>) wpisał
    obowiązek naliczenia VAT od "wartości nabycia".

> [...]
    > 20tys. brutto, a faktura zakupu jest na 61tys. Mam więc zwrócić
    > 10.tys VAT tylko z powodu zamknięcia firmy? Coś mi tu nie pasuje, jak

    Sprzedać. CEF ci dobrze napisał.
    http://groups.google.pl/groups?as_q=vat+warto%C5%9Bc
    i+nabycia&num=100&scoring=r&hl=pl&as_ugroup=*.podatk

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)