    From: " koza" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: podatek od sprzedaży nieruchomości - rózne opcje
    Date: Sat, 10 Mar 2012 22:27:19 +0000 (UTC)

    witam
    posiadam mieszkanie wykupione od spółdzielni 2 lata temu za
    symboliczną 'złotówkę'. W mieszkaniu byłem zameldowany przez 20 lat.
    Zamierzam je sprzedać i z tego co poczytałem w necie nie wydaje mi się do
    konca, abym musiał płacić podatek. Znalazłe interpretację różnych US, że w
    takim przypadku mogę korzystać z ulgi meldunkowej, ale nie wiem czy
    aktualnie US też uznają takie interpretacje? Czy może ktoś się orientuje jak
    jest w tej chwili linia US?
    Jeżeli ta opcja nie wypali to pomyślałem o innym rozwiązaniu. Jako że mam
    zamiar kupić nowe mieszkanie, zaciągając kredyt na jego zakup, a może się
    zdarzyć, że te co aktualnie posiadam (spółdzielcze wykupione za 'zatke')
    sprzeda się dopiero za rok to czy chcąc dokonać spłaty kredytu środkami
    uzyskanymi ze sprzedaży mieszkania będę musiał zapłacić podatek od sprzedaży
    tego starego mieszkania? Jest to w pewien sposób przeznaczenie środków ze
    sprzedaży mieszkania na inne, co akurat na pewno podlega zwolnieniu, ale
    dokonane nijako post factum. Wydatkowanie nastąpiłoby ale poprzez wygaszenie
    kredytu.
    czy ktoś przerabiał taki specyficzny przypadek?
    pozdr
    koza