  • 1. Data: 2003-09-30 16:01:58
    Temat: podatek od zakładów bukmacherskich
    Od: "Zuzia" <k...@p...com.pl>

    Czy wiecie może jak wygląda sprawa podatków od wygranych w zakładach bukmacherskich w
    sieci? Czy ma znaczenie gdzie jest siedziba bukmachera?

    Zuzia

  • 2. Data: 2003-10-03 20:12:36
    Temat: Re: podatek od zakładów bukmacherskich
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    : Czy wiecie może jak wygląda sprawa podatków od wygranych w zakładach
    bukmacherskich w
    : sieci? Czy ma znaczenie gdzie jest siedziba bukmachera?

    Jeśli są organizowane zgodnie z ustawą o grach losowych, to opodatkowane są
    wygrane (chyba) powyżej 800 zł - wg stawki (chyba) 10%.

    Jeśli nie, to jest to odrębne źródło przychodu i należy się podatek na
    zasadach ogólnych. Jako podatnik mieszkający na stałe w Polsce opodatkowane
    są wszelkich twoje dochody (Art.3. ust 1 updof) bez względu na źródło ich
    pochodzenia (internet, zagranica, czapka pod Kościołem).

    Pozostaje jeszcze kwestia informacji jaką przedłożysz w US oraz czy
    bukmacher przekaże takową ze swojej strony. Ale to już inna sprawa.

    Pozdrawiam
    Czarek

  • 3. Data: 2003-10-03 20:48:50
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    Nie chciało mi się szukać, a przez to plotłem głupoty. Zatem, to jest tak :

    Art.21. Ust. 1

    WOLNE od podatku dochodowego są:

    6a) wygrane w grach liczbowych, loteriach pieniężnych, zakładach
    wzajemnych, loteriach promocyjnych, loteriach audioteksowych i loteriach
    fantowych, jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych nie przekracza kwoty
    2.280 zł, urządzanych i prowadzonych na podstawie przepisów o grach
    losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach przez uprawniony
    podmiot,

    Czyli wszystko co przekracza jednorazowo 2,280, a nie jak pisałem 800 zł
    (wielkie sorry)

    Czarek