  • 1. Data: 2012-05-22 18:43:46
    Temat: podatek z zachowkiem czy bez?
    Od: grazyna007 <m...@g...pl>

    Odziedziczyłam dom i działke. Musze wypłacic zachowek osobie pominiętej
    w testamencie. W tym celu musze odziedziczoną nieruchomośc, gdzie dotad
    mieszkałam, sprzedać. Poniewaz od chwili nabycia spadku nie minelo 5
    lat, musze tez zaplacic podatek od sprzedaży. Czy istnieje mozliwosc,
    aby kwote zachowku odliczyc od kwoty sprzedazy i podatek zaplacic od
    pozostalej sumy, czy musze placic od calosci?
    Osoba otrzymujaca zachowek bedzie zwolniona od podatku.
    Grazyna

  • 2. Data: 2012-05-22 20:19:27
    Temat: Re: podatek z zachowkiem czy bez?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    grazyna007 wrote:
> [...]
    > pozostalej sumy, czy musze placic od calosci?
    > Osoba otrzymujaca zachowek bedzie zwolniona od podatku.

    Nie da sie.
    podatek jest od sprzedazy i z koniecznosci zaplaty zachowku sie nie laczy.

  • 3. Data: 2012-05-23 10:50:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Nie da sie.
    > podatek jest od sprzedazy i z koniecznosci zaplaty zachowku sie nie laczy.

    A było poprosić spadkodawcę, żeby pisząc testament nie pomijał tej
    osoby, tylko przeznaczył dla niej tyle spadku, żeby pokryło
    zachowek...
    :)

    MJ

  • 4. Data: 2012-05-23 18:06:30

    Tue, 22 May 2012 18:43:46 +0200, w <jpgfo0$k3k$1@inews.gazeta.pl>, grazyna007
    <m...@g...pl> napisał(-a):

    > Odziedziczyłam dom i działke. Musze wypłacic zachowek osobie pominiętej
    > w testamencie. W tym celu musze odziedziczoną nieruchomośc, gdzie dotad
    > mieszkałam, sprzedać.

    A nie rozważałaś możliwości kredytu hipotecznego i spłacenia tejże osoby tym
    kredytem?