    From: grazyna007 <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: podatek z zachowkiem czy bez?
    Date: Tue, 22 May 2012 18:43:46 +0200

    Odziedziczyłam dom i działke. Musze wypłacic zachowek osobie pominiętej
    w testamencie. W tym celu musze odziedziczoną nieruchomośc, gdzie dotad
    mieszkałam, sprzedać. Poniewaz od chwili nabycia spadku nie minelo 5
    lat, musze tez zaplacic podatek od sprzedaży. Czy istnieje mozliwosc,
    aby kwote zachowku odliczyc od kwoty sprzedazy i podatek zaplacic od
    pozostalej sumy, czy musze placic od calosci?
    Osoba otrzymujaca zachowek bedzie zwolniona od podatku.
    Grazyna