  • 21. Data: 2023-05-08 18:40:39
    Temat: Re: podatki.gov.pl - "Dokument w trakcie przetwarzania"
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Dokładnie  o tym piszę. Te kody są zbliżone do siebie.

    Znowu fachowiec się odezwał :):)

    https://www.e-pity.pl/kody-weryfikacji-e-deklaracje-
    gov-pl/
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kod_odpowiedzi_HTTP

    Jedyne *JEDYNE* podobieństwo, to kod 200

    e-pit
    200 - Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, pobierz UPO

    HTTP
    200 - OK - Zawartość żądanego dokumentu (najczęściej zwracany nagłówek
    odpowiedzi w komunikacji WWW Internetu)

    Pokaż choć jeden *JEDEN* inny kod zbliżony do tych z HTTP

    > Jakby chcieli coś
    > zupełnie innego oznajmić,

    OMG... przecież właśnie oznajmiają coś zupełnie innego...
    Dowód masz powyżej.
    Czego ci jeszcze brakuje?

    > to by użyli zupełnie innego kodu, ale nikt
    > mądry tak tego nie robi.

    Zrozum wreszcie, że oni użyli zupełnie innego kodu.
    Masz wyżej dowód w linkach - to są CAŁKOWICIE INNE KOMUNIKATY

    Nawet średnio rozgarnięty gimnazjalista po tych tłumaczeniach już by to
    zrozumiał, że te kody pochodzą z aplikacji (uruchomionej na jakimś
    serwerze), a nie z serwera (który ma swoje kody), więc to nie autorzy
    aplikacji e-deklaracje są debilami :)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 22. Data: 2023-05-10 07:37:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 08-05-2023 o 17:02, Robert Tomasik napisał:

    > Dokładnie  o tym piszę. Te kody są zbliżone do siebie. Jakby chcieli coś
    > zupełnie innego oznajmić, to by użyli zupełnie innego kodu, ale nikt
    > mądry tak tego nie robi.

    nie kody są zbliżone do siebie, a pule numeracyjne. Tak byś wiedział,
    czy jest błąd (4xx), czy stan niedokonany (3xx), czy jest ok (200). Z
    tego co pamiętam, był czas, ze pojawiły się na bramkach udostępnianych
    przez urząd inne kody, ale szybko z nich zrezygnowano, po to by
    uporządkować.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 23. Data: 2023-05-10 10:38:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > tego co pamiętam, był czas, ze pojawiły się na bramkach udostępnianych
    > przez urząd inne kody, ale szybko z nich zrezygnowano, po to by

    Z całą pewnością masz rację. Facet zapytał, to mu z głowy odpisałem.
    USENET, to nie jest forum ekspertów i mogę sobie pozwolić na błąd, bo to
    wiele osób czyta i najwyżej po prostu mnie ktoś sprostuje. Nie w tym,
    problem.

    Nawet nie zauważyłem, że twórca pyta o kody tego konkretnego serwera. I
    pewnie ma rację KVIAT, że merytorycznie była to błędna odpowiedź, ale
    dlatego ja tego nie piszę jako prawdy objawionej w USENECIE, tylko
    piszę, czemu sądzę, że tak powinno być - by ewentualnie taka światła jak
    KVIAT osoba mogła sprostować, jeśli się pomylę. I napisałem, że to
    wnioskuję z kodów HTML-a. Pewnie błędnie i co z tego?

    Nadal twierdzę, że choć oczywiście te kody błędów można sobie dowolne
    oprogramować, to nikt tego nie robi bez uzasadnionego powodu. Chyba, ze
    jest ignorantem i nie wie, że taki kod już jest i oznacza coś innego.
    Nadal twierdzę, że generalnie akurat pomimo tego, że pisałem z głowy, to
    merytorycznie trafiłem blisko - 301 oznacza dokument oczekujący na
    zmianę ostatecznego kodu i jest to chwilowy stan - trzeba sprawdzić
    później.

    Z KVIAT-em jest ten problem - w mojej indywidualnej subiektywnej ocenie
    - że on domyślnie pisze przeciwnie, niż ja. I to, że ja się pomylę, a on
    domyślnie pisze przeciwnie i przez pomyłkę trafi nie czyni z niego
    żadnego eksperta. Co więcej, z uwagi na moją ocenę jego osoby, jak KVIAT
    pisze coś przeciwnie, niż ja, to mnie to upewnia, ze dobrze napisałem.
    Bo on pisze prawdę, jak się pomyli :-) Tu akurat tak się zdarzyło. W
    końcu musiał trafić.

    Ja już przestałem nawet monitorować to, co on pisze, bo mi się nie chce.
    Mam zresztą jeszcze kilka takich osób, ale nie będę wywoływał po
    nazwach, bo nie chodzi mi o wywoływanie gównoburzy. Ludzie - zwłaszcza w
    USENECIE - są, jacy są i tego nie zmienimy. Dokąd ktoś, kogo uważam za
    normalnego nie zwróci mi uwagi, że się pomyliłem - bo to rzecz ludzka i
    nie ma co się unosić - to na uwagi KVIAT-a i kilku innych osób po prostu
    się uodporniłem. Nigdy do tego merytorycznie nie podchodzę. No i czasem
    się na tym "przejadę", ale jest to tak mały odsetek, że w ogólnej ocenie
    pomijalny.

    Był czas, że wrzucałem te dziwne - w mojej ocenie - osoby do KF-u. Ale
    co jakiś czas zmieniam maszynę i po kolejnej zmianie okazało się, że ja
    nie widziałem tych odpowiedzi (a co za tym idzie nie reagowałem na
    zaczepki), ale ich wierutne bzdury zostawały na końcach wątków
    nieskomentowane i osoby nieobeznane z USENET szukające przez Google
    jakiś informacji mogły odnieść wrażenie, że wątek skończyła jakaś
    konkluzja, że to jest tak, jak te osoby piszą. Obecnie po prostu innym
    kolorem mam poznaczone takie osoby, bym widział z kim bez uzasadnionego
    powodu nie wdawać się w merytoryczne dyskusje, bo to nie ma sensu.

    Jak odpisałem Kviatowi, nie widzę powodu, by nasze poglądy były zbieżne,
    a co więcej to, ze są rozbieżne poczytuję sobie za potwierdzenie
    poprawności mojego stanowiska, a nie za obawę, że mogę się mylić.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2023-05-10 20:55:17
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nawet nie zauważyłem, że twórca pyta o kody tego konkretnego serwera.

    Nie. Wątkotwórca nie pytał o kody serwera.
    Pytał o kody aplikacji do przetwarzania pitów.

    A że ty tego nie rozróżniasz, bo jesteś ignorantem pomimo tego, że
    przedstawiasz się jako ekspert w tej dziedzinie, to tobie się wydaje, że
    to jedno i to samo.

    > I pewnie ma rację KVIAT, że merytorycznie była to błędna odpowiedź,

    To, że błędna, jest dużo mniej istotne od tego, że ty nadal jako niby
    ekspert nie rozumiesz o czym mowa :)

    > ale dlatego ja tego nie piszę jako prawdy objawionej w USENECIE, tylko
    > piszę, czemu sądzę, że tak powinno być

    A ja ci tylko tłumaczę, że tak nie powinno być. I, co śmieszniejsze,
    tak nie jest.

    >- by ewentualnie taka światła jak
    > KVIAT osoba mogła sprostować, jeśli się pomylę.

    I sprostowałem.
    I zamiast podziękować znowu brniesz w absurdy. Jak zwykle.

    > I napisałem, że to
    > wnioskuję z kodów HTML-a. Pewnie błędnie i co z tego?

    To z tego, że kreujesz się na eksperta.

    Z kodów HTML-a... robi się coraz zabawniej :)

    > Nadal twierdzę, że choć oczywiście te kody błędów można sobie dowolne
    > oprogramować, to nikt tego nie robi bez uzasadnionego powodu.

    I nie robi.
    Czyli nadal nie rozumiesz, po tylu tłumaczeniach i pokazaniu przykładów
    na prawdziwym i działającym kodzie, że oni nie oprogramowali po swojemu
    kodów błędów serwera...

    Niesamowite :)

    > Chyba, ze jest ignorantem i nie wie, że taki kod już jest i oznacza coś innego.

    Aha, czyli jak masz czerwone światło na przejściu dla pieszych, to
    ignoranci je stawiają na skrzyżowaniach dla samochodów?
    No bo przecież taki "kod" już jest i przecież oznacza coś innego...
    A już całkiem ciekawie się robi, jak jakaś pani stanie pod czerwoną...
    latanią.
    LOL :)

    Jeszcze raz, powoli: ten sam zlepek cyferek (np. 404) oznacza co innego
    i czego innego dotyczy w serwerze HTTP i co innego w programie do
    obsługi deklaracji.

> [...]
    > merytorycznie trafiłem blisko - 301 oznacza dokument oczekujący na
    > zmianę ostatecznego kodu i jest to chwilowy stan - trzeba sprawdzić

    A 301 w HTTP oznacza coś kompletnie innego.
    Czyli merytorycznie byłeś fchuj daleko :)

    > Z KVIAT-em jest ten problem - w mojej indywidualnej subiektywnej ocenie
    > - że on domyślnie pisze przeciwnie, niż ja.

    Z tobą jest ten problem, że masz umysł płaskoziemca.
    Jak ktoś ci grzecznie tłumaczy, że Ziemia nie jest płaska, to się
    obrażasz i w swojej indywidualnej i subiektywnej ocenie uważasz, że ten
    ktoś robi ci na złość. I dalej brniesz w absurdy do upadłego :)

    > I to, że ja się pomylę, a on
    > domyślnie pisze przeciwnie

    Bo się, LOL, "pomyliłeś" :)

    >i przez pomyłkę trafi