  • 1. Data: 2005-02-09 13:24:55
    Temat: podatki od nagród
    Od: "Jarek" <w...@n...pl>

    Witam

    Jestem tu nowy więc jesli temat juz był to proszę o namiar bo nie mogę nic
    znaleźc na ten temat

    Mam taką sprawę

    1. Organizuje konkurs który nie jest grą losową w rozuymieniu ustawy w
    którym do wygrania jest np.
    gótówka 10, 20, 50, 200, 500, 1000 zł.
    oraz nagrody rzeczowe o wartosci od 10 do 3500 zł
    2. Rozliczam się KPiR ( DG )
    3. Ktoś wygrywa gótówkę/nagrodę rzeczową i pobieram od niego 10 % podatku
    4. No i teraz pytania:
    - wiem że od nagród o wartości do 760 zł nie trzeba podatku 10% , ale te
    760 zł to z VAT czy bez
    - jak ksieguję pobrany podatek w KPiR ?
    - płacę do US pobrany podatek i znowu ... jak księguję tą wpłatę
    - czy jeżeli płacę za mojego wygrywającego 10% podatek to czy to mogę
    wliczyć w koszty ?
    - czy wykazuję cokolwiek z przeprowadzonej operacji z podatkiem w PIT, VAT ?
    - jak wygrana to gotówka to przelewam to z konta firmowego ? i czy jeszcze
    jakoś to księguje

    nigdzie nie mogę znalesc jednoznacznej odp na te pytania i juz sam nie wiem.

    Jesli ktoś może coś poradzić to będę wdzięczny

    Pozdr

    Arek