  • 1. Data: 2005-02-09 08:22:53
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę
    Od: "Agata" <a...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich

    Pracuję w niewielkiej firmie handlowej, która ma bardzo duże problemy
    finansowe. Planuję złożyć wypowiedzenie umowy o pracę. Podejrzewam, że
    pracodawca nie będzie chciał mi wypłacić należnego ekwiwalentu za urlop. Czy w
    związku z tym muszę mu zwrócić samochód, telefon i komputer służbowy z których
    korzystam, czy mogę sobie je zostawić do czasu uregulowania wszystkich
    zaległości względem mnie. Dodam, że firma nie posiada żadnego dokumentu, z
    którego by wynikało, że ja używam i odpowiadam za ww sprzęt.
    Czy w takiej sytuacji mogę zostać oskarżona o przywłaszczenie?

    Pozdrawiam
    Agata

  • 2. Data: 2005-02-09 09:41:16
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Agata" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > którego by wynikało, że ja używam i odpowiadam za ww sprzęt.
    > Czy w takiej sytuacji mogę zostać oskarżona o przywłaszczenie?

    Zgodnie z kc przysługuje Ci prawo zatrzymania, ale lepiej będzie jak
    zatrzymasz sprzęt porwnywalnej wartości.
    Niezwrócenie samochodu służbowego wartego kilkadziesiąt tysięcy bo ktoś Ci
    zalega z ekwiwalentem za kilka dni wartym góra parę tysięcy to podkładanie
    się.....

    I oczywiście poinformuj na piśmie pracodawcę co zatrzymujesz i dlaczego.

  • 3. Data: 2005-02-09 09:57:59
    Od: "Agata" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > się.....
    >
    > I oczywiście poinformuj na piśmie pracodawcę co zatrzymujesz i dlaczego.

    Wiesz może który art KC i jak napisać to pismo?

    pozdrawiam
    Aga

  • 4. Data: 2005-02-09 09:58:16
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    Agata napisał(a):

> [...]
    >którego by wynikało, że ja używam i odpowiadam za ww sprzęt.
    >Czy w takiej sytuacji mogę zostać oskarżona o przywłaszczenie?

    Pracodawca może wysłać pracownika w okresie wypowiedzenia.

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2005-02-09 10:12:34
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Agata" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz może który art KC

    Przyjrzyj się art. 461, 496 i 497.

    > i jak napisać to pismo?

    Normalnie, informujesz że w związku z niewypłaceniem Ci należnego
    wynagrodzenia, w kwocie takiej i takiej, na podstawie takiego i takiego art.
    kc zatrzymujesz taki i taki ich majątek do czasu uregulowania długu.
    Oczywiście najpierw muszą niewypłacić.

  • 6. Data: 2005-02-09 10:51:38
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o prac
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/9/2005 11:12 AM, Użytkownik Cavallino napisał:

    > Użytkownik "Agata" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przyjrzyj się art. 461, 496 i 497.

    Ale w 461 jest mowa o zwrocie nakładów na zatrzymaną rzecz i jeszcze na
    dodatek wyklucza się rzeczy użyczone.
    496 - już lepiej tylko zwrotu jakiego świadczenia ma dokonać pracodawca?

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2005-02-09 11:22:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Feb 2005, Agata wrote:
    >+ Czy w takiej sytuacji mogę zostać oskarżona o przywłaszczenie?

    IMO - pytanie kwalifikuje się na grupę .prawo.
    IMHO - tak.
    "Zastaw" jest czynnością prawną, dokonywaną na podstawie umowy lub
    o ile przepisy tak przewidują.
    Skoro piszesz że *nie ma umowy* to pozostawałaby droga ustawowa,
    zaś zastaw ustawowy jest dość rzadki (dotyczy np. najmu nieruchomości).
    Przecież przy takim podejściu jak proponujesz nawet jakby była
    umowa - pracodawca oświadczyłby że zapłaci *po oddaniu "zastawu"*.
    Warunki zastawu muszą być określone: tu ich nie ma.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-02-09 11:23:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Feb 2005, Agata wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > I oczywiście poinformuj na piśmie pracodawcę co zatrzymujesz i dlaczego.

    Zeznaję iż też stoję z ciekawości w kolejce :) !
    Może nie być z KC (a np. w KP) ale jakoś sobie nie przypominam :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-02-09 12:30:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Feb 2005, Cavallino wrote:

> [...]
    >+
    >+ > > I oczywiście poinformuj na piśmie pracodawcę co zatrzymujesz i dlaczego.

    ...znaczy pracodawca nie chce zwrócić pieniędzy wydanych na paliwo
    do TEGO SAMOCHODU ? A to by było co innego...

    >+ 496 i 497.

    Moment, moment.
    1. od jakiej umowy ma miejsce "odstąpienie" ?? Odstąpienie to przypadek
    kiedy strony nie realizują zawartej umowy - KONKRETNEJ umowy.
    IMHO "użyczenie pojazdu" nie mogło nijak być częścią umowy o pracę
    w rozumieniu "odstąpienia", wyklucza to zapis KP nakazujący zapłatę
    za pracę *w pieniądzu* (nie wolno w ekwiwalencie) - więc udostępnienie
    samochodu mogło być częścią umożliwienia świadczenia pracy (realizacji
    umowy od strony pracownika) ale nie *zapłaty* (od strony pracodawcy)
    za pracę !
    2. jakie świadczenia podlegają "zwrotowi" ?
    Przecież pytająca nie chce nic "zwracać", wręcz przeciwnie - chce
    *dostać* zapłatę...

    [...]
    >+ Normalnie, informujesz że w związku z niewypłaceniem Ci należnego
    >+ wynagrodzenia, w kwocie takiej i takiej, na podstawie takiego i takiego art.
    >+ kc zatrzymujesz taki i taki ich majątek do czasu uregulowania długu.

    IM*H*O - bezprawnie :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-02-10 08:54:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > ...znaczy pracodawca nie chce zwrócić pieniędzy wydanych na paliwo
    > do TEGO SAMOCHODU ? A to by było co innego...

    Napisałem "przyjrzyj się".
    Może a nóż widelec coś podpasuje, z czymś też zalega?
    Choćby ze zwrotem jednej faktury za paliwo?

> [...]
    > kiedy strony nie realizują zawartej umowy - KONKRETNEJ umowy.
    > IMHO "użyczenie pojazdu" nie mogło nijak być częścią umowy o pracę

    Skąd ten wniosek?

> [...]
    > za pracę !
    > 2. jakie świadczenia podlegają "zwrotowi" ?
    > Przecież pytająca nie chce nic "zwracać", wręcz przeciwnie - chce

    Pytająca chce zwrócić - majątek pracodawcy.
    Co najwyżej nie bardzo chce zwrotu jej wykonanej pracy, ale to można
    zmienić. :-)))

    > [...]
    >
    > IM*H*O - bezprawnie :(

    A niewypłacenie wynagrodzenia jest zgodne z prawem? :-)