  • 1. Data: 2006-02-15 14:16:45
    Temat: podróż służbowa -> DW -> paragony
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    (PKPiR, VAT)

    Koszty podróży służbowych rozliczam w formie dowodu wewnętrznego.
    Czy koszty te muszą być potwierdzone fakturami?

    1) Czy przejazd taksówką może być ujęty w DW na podstawie paragonu
    fiskalnego?

    2) Bilet PKP jest uznawany za fakturę, gdy spełnione są określone warunki
    (m.in. NIP, trasa pow. 50 km).
    Jeśli mam bilet, który nie spełnia tych warunków (bilet weekendowy, na
    którym nie ma określonej długości trasy), to czy dla potrzeb DW powinienem
    posiadać fakturę do takiego biletu czy sam bilet wystarczy?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-15 22:30:11
    Temat: Re: podróż służbowa -> DW -> paragony
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Feb 2006, Greg wrote:

    > (PKPiR, VAT)
    >
    > Koszty podróży służbowych rozliczam w formie dowodu wewnętrznego.
    > Czy koszty te muszą być potwierdzone fakturami?

    Muszą być potwierdzone. IMO nie ma przeciwwkazań żeby ująć
    koszt na który mamy rachunek.

    > 1) Czy przejazd taksówką może być ujęty w DW na podstawie paragonu
    > fiskalnego?

    IMVHO można próbować podciągnąć pod par.14.3 rozp. o KPiR: "delegacja"
    albo "rozliczenie podróży" to też DW. Po prawdzie... rozporządzenie
    przy prowadzących DG omija koszty podróży.
    Powiem tak: jak kilkadziesiąt złotych i jeden raz to bym tak
    zrobił, najwyżej by wyrzucili z kosztów, głowy nie urwą.
    Ale należy brać rachunek.

    Tak w ogóle powinno byc jakieś zezwolenie generalne na używanie
    paragonów w roli faktury dla wydatków do pewnej kwoty lub na
    wydatki uboczne (jest tylko na zakupy *rzeczowe* - par.14.4
    rozp. o KPiR).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-15 23:25:44
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedź.
    Wszystko jasne oprócz jednego:

    > Po prawdzie... rozporządzenie
    > przy prowadzących DG omija koszty podróży.

    Nie mogę zaliczyć do KUP biletów kolejowych??

  • 4. Data: 2006-02-16 08:44:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Feb 2006, Greg wrote:

    > Nie mogę zaliczyć do KUP biletów kolejowych??

    IMHO można :), jest formalny problem jak: zapis z par.14.2 jest
    trochę zbyt restrykcyjnie ujęty (czyli nie można wystawić
    DW) zaś 14.5 jest tak sformułowany że ... no ciężko przeczytać.

    Nie wątpię że intencją ustawodawcy było uniknięcie dopuszczenia
    "oświadczenia" w roli dowodu wydatku na przejazd (bo pracownikowi
    *można* zwrócić równowartość przejazdu na podstawie świcha
    "oświadczam że przejazd do Gdańska odbyłem pociągiem ekspresowym
    PKP IC, wartość xxx zł wraz z miejscówką").
    Oczywiście głupotą by było ujmowanie w KPiR osobno np. biletu
    komunikacji miejskiej za dojazd, osobno biletu na pociąg,
    osobno biletu na dojazd z drugiej strony :) a osobno rozliczenie
    podróży zawierające TYLKO wartość diety; sam również sumuję na
    rozliczeniu.
    Ale tekst:
    "kosztów diet i innych należności za czas podróży służbowej pracowników
    oraz wartości diet z tytułu podróży służbowych osób prowadzących
    działalność gospodarczą i osób z nimi współpracujących"
    ... można sobie na różne sposoby podzielić.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)