  • 1. Data: 2006-02-15 15:42:46
    Temat: f-ra VAT i koszt dojazdu
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam

    Proszę o rozjaśnienie mi następującej sprawy. Wykonałem dla klienta
    usługę zamiejscową. Czy mogę koszty dojazdu dopisać jako oddzielną
    pozycję na fakturze? Jeżeli tak to czy obciążyć to vatem? a moze tylko w
    karcie pracy wpisać dojazd i nie wyszczególniać go na fakturze aby
    urzędnika nie kłuo w oko? Jak Wy to robicie?

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 2. Data: 2006-02-15 20:58:13
    Temat: Re: f-ra VAT i koszt dojazdu
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Psia krew!
    POradźcie bo muszę na jutro fakturę wypisać i nie wiem jak to zrobić aby
    się US nie narazić.

    Postroofki

  • 3. Data: 2006-02-15 21:16:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    DaNsOuNd wrote:
    > Psia krew!
    > POradźcie bo muszę na jutro fakturę wypisać i nie wiem jak to zrobić
    > aby się US nie narazić.

    A jak się umówiłeś z klientem?
    Odrębne pozycje mają znaczenie tylko wtedy, gdy
    sprzedaż jest na różnych stawkach VAT.
    Jak obie na 22%, to jest bez znaczenia.

  • 4. Data: 2006-02-15 22:36:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Feb 2006, DaNsOuNd wrote:

    > Witam
    >
    > Proszę o rozjaśnienie mi następującej sprawy. Wykonałem dla klienta usługę
    > zamiejscową. Czy mogę koszty dojazdu dopisać jako oddzielną pozycję na
    > fakturze?

    Zastanówmy się... czy to nie jest koncept "8000 cegieł, 4 tony
    cementu, 12 ton piasku, 875 gwoździ, 500 roboczogodzin" - zamiast
    faktury "za budynek" ?
    Pojawi się problem jaką stawkę zastosować i czy to jest refaktura.

    > Jeżeli tak to czy obciążyć to vatem?

    IMO - "oczywiście".
    Niemniej nie jest oczywiste ujmowanie tego wydatku na fakturze.
    Powód ? - a czy TY wyświadczyłeś klientowi usługę PRZEWOZU ?
    :)
    Zastrzegam iż wydaje mi się iż nikt się takiej osobnej pozycji
    nie przyczepi - chyba można uznać że to jest refakturowanie usługi.

    > Jak Wy to robicie?

    AFAIR nigdy nie wystawiałem na f-rze "listy kosztów".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-02-15 22:58:34
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > A jak się umówiłeś z klientem?
    > Odrębne pozycje mają znaczenie tylko wtedy, gdy
    > sprzedaż jest na różnych stawkach VAT.
    > Jak obie na 22%, to jest bez znaczenia.

    Klient lubi wiedzieć ile i za co płaci. Jakie są koszty materiału, jakie
    robocizny a jakie dojazdu. Wiąże się to z wystawieniem odrębnego
    dokumentu z wyszczególnieniem pozczególnych kosztów. Jak się robi
    interesy z klientem indywidualnym to problemów nie ma ale jak koszty
    uzgadniasz z panią w dziale handlowym a fakturę oddajesz w księgowości
    to zaczynają się schody bo przepływ informacji wewnątrz firmy
    najczęściej zawodzi.

    Dzięki za odpowiedź.

    Postroofki

  • 6. Data: 2006-02-15 23:08:28
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

> [...]
    > faktury "za budynek" ?
    > Pojawi się problem jaką stawkę zastosować i czy to jest refaktura.

    Moim zdaniem są dwa rozwiązania. Faktura + odrębne wyszczególnienie
    kosztów albo ujęcie tego wszystkiego na fakturze. Teoretycznie łatwiej
    jest ująć to na jednym dokumencie niżli tworzyć kilka lub kilkanaście
    dodatkowych. Ale za to łatwo popaść w problemy z US gdy nie jest się
    biegle znającym przepisy podatkowe. Dlatego poprosiłem o radę fachowców
    i praktyków. Może w moim rozumowaniu jest błąd i dlatego próbuję
    skomplikować rzeczy proste i oczywiste :-P

> [...]
    > nie przyczepi - chyba można uznać że to jest refakturowanie usługi.

    > AFAIR nigdy nie wystawiałem na f-rze "listy kosztów".

    I to chyba rozwiązuje mój problem :)

    Postroofki

    P.S.

    zapomniałem dodać że jestem ryczałtowcem.

  • 7. Data: 2006-02-15 23:41:32
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Niemniej nie jest oczywiste ujmowanie tego wydatku na fakturze.
    > Powód ? - a czy TY wyświadczyłeś klientowi usługę PRZEWOZU ?

    Nie, nie jest to usługa przewozu - bo przecież nie przewoził klienta :)

    > Zastrzegam iż wydaje mi się iż nikt się takiej osobnej pozycji
    > nie przyczepi - chyba można uznać że to jest refakturowanie usługi.

    I nie jest to też refaktura - chyba że jechał taksówką i zaksięgował koszty
    przejazdu.
    Generalnie wszystko zależy od umowy - czy przewiduje zwrot kosztów dojazdu.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 8. Data: 2006-02-16 15:36:46
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Generalnie wszystko zależy od umowy - czy przewiduje zwrot kosztów dojazdu.

    umowa przewiduje zwrot kosztów. Ja chciałem się dowiedzieć jak to
    wygląda od strony sposobu wykazania tych kosztów. Czy jeżeli na fakturze
    wyszczególnie oddzielną pozycję to czy kontrola skarbowa nie przyczepi
    mi się do tego. A jeżeli mogę wykazać to na fakturze to czy obciążyć to
    vat-em i w jakiej wysokości??

    Postroofki

  • 9. Data: 2006-02-16 16:29:44
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    DaNsOuNd napisał(a):

> [...]
    > wygląda od strony sposobu wykazania tych kosztów. Czy jeżeli na fakturze
    > wyszczególnie oddzielną pozycję to czy kontrola skarbowa nie przyczepi

    Do czego? Przecież fakturujesz to, co jest zawarte w umowie.

    > A jeżeli mogę wykazać to na fakturze to czy obciążyć to
    > vat-em i w jakiej wysokości??

    Naturalnie, stawką podstawową.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~