    From: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: polskie prawo > unijne prawo ??
    Date: Tue, 23 Nov 2004 08:37:32 +0100

    Witam!

    Proszę o szczerą odpowiedź.

    Jakie są w Polsce szanse na wygranie sprawy w sądzie z UeSem o niestosowanie
    się do prawa unijnego w zakresie VATu? Chodzi mi dokładnie o przepis, który
    nazakuje w Polsce przy likwidacji działalności płacić VAT (należny) od
    wartości nabycia (albo wartości brutto) środków trwałych (czysty bandytyzm).
    Wg dyrektywy UE taki podatek powinno wyliczać sie od wartości NETTO ŚT,
    czyli zdecydowanie korzystniej dla podatnika. Chyba niedawno ETS orzekł, że
    obywatele państw członkowskich mogą pozywać swoje kraje o niestosowanie
    przepisów unijnych.
    Raczej mało jest osób, które mogłyby prowadzić takie postępowanie przed
    ETSem (z powodów czysto finansowych), dlatego interesuje mnie, jak polskie
    sądownictwo podchodzi do takich kwestii??

    Jak ktoś coś wie,...

    Niech ktoś cos wie... ;)
    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.