  • 1. Data: 2004-12-27 17:43:13
    Temat: [pomocy] skąd były pieniądze na mieszkanie
    Od: bat <b...@g...pl>

    Hej,

    dostałem - dzień przed wigilią :-( - z US wezwanie do złożenia
    a) pisemnych wyjaśniej w sprawie wskazania źródeł zakupu własnościowego
    spółdzielczego prawa do lokalu,
    b) pisemnych wyjaśnień czy w roku zakupu mieszkania (2001) oraz w latach
    wcześniejszych nabywałem inne nieruchomości lub ruchomości (np. samochodów)
    c) oświadczenia o ponoszonych w 2001 wydatkach (mieszkanie, czynsz,
    woda, gaz itp. oraz "środki higieniczne, odzież, zdrowie, transport
    i inne"
    d) przedłożenia dokumentów potwierdzjących poisadanie środków na ww
    wydatki (umowy kredytu, pożyczki, sprzedarzy, darowizny).

    Dostałem na to 7 dni od odebrania listu :-(
    OK. Teraz moje pytania.

    Ad a)

    Wiekszość tych pieniędzy pożyczyłem od rodziców, którzy mieszkają za
    granicą. Czy mogę się spodziewać jakichś problemów? Umowy żadnej z
    rodzicami nie spisywałem.

    Ad b)

    Ile to jest "w latach wcześniejszych"? Mam się spowiadać z całego
    życia?

    Pozdrawiam,

    Bat'on

  • 2. Data: 2004-12-27 18:36:22
    Temat: Re: [pomocy] skąd były pieniądze na mieszkanie
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Najprościej wyłgać się... uzyskiwaniem dochodu z prostytucji :-)
    Tyle, że chyba US wymaga, żeby to jakoś uprawdopodobnić :-\
    Chyba, że masz dostatecznie liczną bliską rodzinę, żeby mogli ci się
    "zrzucić" na mieszkanie bez konieczności płacenia podatku od darowizn.

    T.

  • 3. Data: 2004-12-27 19:17:11
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Najprościej wyłgać się... uzyskiwaniem dochodu z prostytucji :-)
    > Tyle, że chyba US wymaga, żeby to jakoś uprawdopodobnić :-\

    "Alez prosze pani - zaniechałem tego procederu i sie go obecnie głęboko
    wstydzę".

    Z tym uprawdopodobnianiem to sobie może wymagać - niby w jaki sposób?
    Sorry - ale jeśli Państwo jest chore na dulszczyznę, to leczenie kosztuje.

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    To troll? "Nie, to jest coś, co już opisała Zuzanka, a lęgnie się ,,same

  • 4. Data: 2004-12-28 11:28:08
    Od: Robert Steward <d...@o...pl>

    Użytkownik Tomasz Nowicki napisał:
> [...]
    > Chyba, że masz dostatecznie liczną bliską rodzinę, żeby mogli ci się
    > "zrzucić" na mieszkanie bez konieczności płacenia podatku od darowizn.

    możesz też powiedzieć że zbierasz i sprzedajesz jagody (runo leśne)

    powodzenia

    Robert Steward

  • 5. Data: 2004-12-28 12:07:15
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cqpkn6$a5c$1@korweta.task.gda.pl>, Tomasz Nowicki wrote:

    > Chyba, że masz dostatecznie liczną bliską rodzinę, żeby mogli ci się
    > "zrzucić" na mieszkanie bez konieczności płacenia podatku od darowizn.

    Uwazasz ze jak sie ma 100 czlonkow rodziny co dali po 3000 PLN to sie
    nic nie zaplaci ?
    Liczy sie otrzymana suma a nie ilosc dajacych.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 6. Data: 2004-12-28 12:10:00
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cqrfuc$ie2$1@atlantis.news.tpi.pl>, Robert Steward wrote:

    > możesz też powiedzieć że zbierasz i sprzedajesz jagody (runo leśne)
    >
    > powodzenia

    Jak tak powie to rzeczywiscie bedzie go potrzebowal.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 7. Data: 2004-12-28 12:55:15
    Od: bo <b...@a...edu.pl>

    CzeslawEm. wrote:

    > Uwazasz ze jak sie ma 100 czlonkow rodziny co dali po 3000 PLN to sie
    > nic nie zaplaci ?
    > Liczy sie otrzymana suma a nie ilosc dajacych.

    jedno i drugie...

    "...a od wielu darczyńców łącznie nie więcej niż 19.274 zł w okresie 5 lat
    od daty pierwszej darowizny"

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-12-28 20:48:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Dec 2004, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    >+
    >+ Uwazasz ze jak sie ma 100 czlonkow rodziny co dali po 3000 PLN to sie

    Uważam że i owszem - nie wiem jak Tomasz ;)

    >+ Liczy sie otrzymana suma a nie ilosc dajacych.

    IMO jesteś w błedzie.
    Mowa o kwocie (z twojego przykładu) 3000 zł czyli NORMALNEJ darowiźnie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2004-12-28 20:52:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Dec 2004, bo wrote:

> [...]
    >+ > nic nie zaplaci ?
    >+ > Liczy sie otrzymana suma a nie ilosc dajacych.

    Poproszę o podstawę prawną...
    Podstawę prawną nakazującą sumować cokolwiek innego niż "środki otrzymane
    od *jednej osoby* w ciągu 5 lat" - przy najzwyczajnieszej w świecie
    darowiźnie, poproszę bez żadnych ulg i zwolnień.

    >+ "...a od wielu darczyńców łącznie nie więcej niż 19.274 zł w okresie 5 lat
    >+ od daty pierwszej darowizny"

    Ale to jest "jeśli pieniądze przeznaczy" itd itp !!
    A mowa o tak małych kwotach że:
    +++
    Art. 9. 1.23) Opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę,
    od jednej osoby, własności rzeczy i praw majątkowych
    ^^^^^^^^^
    o czystej wartości przekraczającej:
    3) 4 902 zł - jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do III grupy podatkowej.
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2004-12-28 23:43:05
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <Pine.WNT.4.61.0412282147530.1172@athlon>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMO jesteś w błedzie.
    > Mowa o kwocie (z twojego przykładu) 3000 zł czyli NORMALNEJ darowiźnie.

    Czy dobrze rozumiem ze twierdzisz ze gosc moze dostac STO darowizn po
    3000 PLN - dla precyzji uscislijmy ze w ciagu roku i nic nie zaplacic US ?
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl