  • 1. Data: 2004-12-27 20:51:26
    Temat: odliczenie vatu przez mojego kontrahenta z UE przy eksporcie uslug
    Od: "Marta" <k...@v...pl>

    czesc grupa,

    najpierw krotkie wprowadzenie...
    prowadze dzialalnosc gospodarcza - webdesigning - dla uslugobiorcow (glownie
    niemcy).
    od 1.01.2005 wchodze w vat.
    czy ktos wie, czy moj niemiecki kontrahent moze odliczyc polski vat, ktory
    nalicze mu na fakturze.
    bede wdzieczna za linki, uwagi i porady.

    moze znacie jakas strone dotyczaca tego tematu po niemiecku

    pozdrawiam,
    marta

  • 2. Data: 2004-12-27 22:14:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marta wrote:
> [...]
    > (glownie niemcy).
    > od 1.01.2005 wchodze w vat.
    > czy ktos wie, czy moj niemiecki kontrahent moze odliczyc polski vat,

    Dlaczego chcesz naliczać ten VAT?
    Nie będą to czasem usługi opodatkowane w kraju
    usługobiorcy, a u Ciebie nie podlegające VAT?
    Sprawdź art 27

  • 3. Data: 2004-12-28 09:38:33
    Od: "Marta" <k...@v...pl>

    czesc, dzieki za odpowiedz,

    > Dlaczego chcesz naliczać ten VAT?
    > Nie będą to czasem usługi opodatkowane w kraju
    > usługobiorcy, a u Ciebie nie podlegające VAT?
    > Sprawdź art 27

    nie bardzo rozumiem, ale z tego co jest tam napisane, rzeczywiscie wynika,
    ze miejscem swiadczenia uslug beda Niemcy (mimo, ze faktycznie robie to w
    Polsce).
    co dalej powinnam z tym robic - naliczac niemiecki VAT? czy zerowy VAT?
    jesli niemiecki, to powinnam dostac jakis niemiecki NIP?
    bardzo dziekuje za dotychczasowa pomoc i czekam na odpowiedzi.
    Marta

  • 4. Data: 2004-12-28 10:49:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Dec 2004, Marta wrote:
    [...ktoś...]
    >+ > Nie będą to czasem usługi opodatkowane w kraju
    >+ > usługobiorcy, a u Ciebie nie podlegające VAT?
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >+ > Sprawdź art 27
    [...]
    >+ co dalej powinnam z tym robic - naliczac niemiecki VAT?

    Sugerują ci że nie....

    >+ czy zerowy VAT?

    ...sugerują ci że NIE... !
    "nie podlega" ! Ani nie 0% (choć EFEKTYWNIE na to wychodzi
    ze względu na prawo odliczania), ani zw, ani 22% tylko
    "nie podlega"... *nie ma* VATu !
    Zdaje się że ktoś niedawno zapodawał formułkę :) z powołaniem
    na rzeczony wyżej art. ustawy - coby jasność była dlaczego
    VATu u VATowca nie ma :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2004-12-28 12:53:37
    Od: "Marta" <k...@v...pl>

    czesc,
    dzieki bardzo za odp.

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > "nie podlega" ! (...)
    > "nie podlega"... *nie ma* VATu !

    czy masz moze gdzies numer ustawy albo cos takiego co znalazlabym w googlu,
    co wiaze "miejsce wykonania uslugi poza PL" (art 27) i brak VAT?

    > Zdaje się że ktoś niedawno zapodawał formułkę :) z powołaniem
    > na rzeczony wyżej art. ustawy - coby jasność była dlaczego
    > VATu u VATowca nie ma :)

    szukalam, ale widocznie nie dosc dobrze :-(

    dzieki i pzdr,
    Marta

  • 6. Data: 2004-12-28 13:40:09
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/28/2004 1:53 PM, Użytkownik Marta napisał:

    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > czy masz moze gdzies numer ustawy albo cos takiego co znalazlabym w googlu,
    > co wiaze "miejsce wykonania uslugi poza PL" (art 27) i brak VAT?

    W tym art. na początku jest to dosyć dobrze wyjaśnione:
    http://www.frackowiak.com.pl/pl/podatki105.php

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2004-12-28 18:30:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marta wrote:
> [...]
    >
    > czy masz moze gdzies numer ustawy albo cos takiego co znalazlabym w
    > googlu, co wiaze "miejsce wykonania uslugi poza PL" (art 27) i brak

    Nie wierzysz w słowo pisane w ustawie? :-)
    Dz. U. Nr 54 poz. 535 z 05.04.2004 - ustawa
    Polecam kolejne artykuły:
    art 5.1 - opodatkowaniu podlega świadczenie usług na terytorium kraju
    art 27 - ustalenie miejsca świadczenia usługi
    art 86.8 pkt 1 oraz 87.4 pkt 2 jeśli chodzi
    o odliczenia i zwroty
    oraz art 106.2 ustawy i par 30 pkt 1 i 2
    Rozporządzenia
    (Dz. U. Nr 97 z 01.05.2004 poz. 971)
    jeśli chodzi o fakturowanie, bo o to pewnie zapytasz
    w następnej kolejności :-)

  • 8. Data: 2004-12-29 12:32:26
    Od: "Marta" <k...@v...pl>

    Czesc,
    dzieki za odpowiedz.

    "cef" <c...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Nie wierzysz w słowo pisane w ustawie? :-)
    > Dz. U. Nr 54 poz. 535 z 05.04.2004 - ustawa
    > Polecam kolejne artykuły:
    > art 5.1 - opodatkowaniu podlega świadczenie usług na terytorium kraju

    czyli z tego wynika, ze rzeczywiscie nie ma VAT, bo w art. 5.1 nie ma
    wymienionej wewnatrzwspolnotowej dostawy uslug?
    (sa jedynie wymienione uslugi wykonane na terenie kraju)
    bede teraz musiala przekonac swoj urzad skarbowy. :-(

    > art 27 - ustalenie miejsca świadczenia usługi

    to juz rozumiem - thx

    > oraz art 106.2 ustawy

    jestem ciemnota - nie rozumiem :-((((

    > i par 30 pkt 1 i 2
    > Rozporządzenia
    > (Dz. U. Nr 97 z 01.05.2004 poz. 971)
    > jeśli chodzi o fakturowanie, bo o to pewnie zapytasz
    > w następnej kolejności :-)

    wlasnie chcialam zapytac :-)
    ale teraz nie rozumiem juz zupelnie nic: par 30 mowi juz o jakichs
    projektach i poswiadczeniach nierezydentow.
    i w ogole jaki zwrot podatku, skoro w ogole VAT'u mam nie placic?
    czy jestes w stanie napisac mi w dwoch zdaniach o co tam chodzi, a ja znajac
    juz sens bede sie probowala przez to przebic?

    jeszcze raz dzieki,
    marta
    http://www.creativis.net

  • 9. Data: 2004-12-29 12:33:39
    Od: "Marta" <k...@v...pl>

    "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Dnia 12/28/2004 1:53 PM, Użytkownik Marta napisał:

    > W tym art. na początku jest to dosyć dobrze wyjaśnione:
    > http://www.frackowiak.com.pl/pl/podatki105.php

    super artykul - wyslalam juz ksiegowej - dzieki bardzo!
    Marta
    http://www.creativis.net

  • 10. Data: 2004-12-29 15:00:54
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/29/2004 1:32 PM, Użytkownik Marta napisał:

    > jestem ciemnota - nie rozumiem :-((((

    Ja to rozumiem tak, że jak nie jesteś podatnikiem zarejestrowanym w
    kraju w którym usługa jest świadczona to wystawiasz fakturę krajową (jak
    jesteś zarejestrowanym to też wystawiasz ale tam a to już naszą ustawę
    nie obchodzi).

    > wlasnie chcialam zapytac :-)
    > ale teraz nie rozumiem juz zupelnie nic: par 30 mowi juz o jakichs
    > projektach i poswiadczeniach nierezydentow.

    Nie to rozporządzenie - mówisz o poz. 970 a chodzi o 971

    --
    gefragt