  • 1. Data: 2005-05-12 12:01:35
    Temat: pomozcie w kwestii terminu wystawienia faktury
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    sytuacja wyglada nastepujaco:
    firma telekomunikacyjna swiadczaca uslugi abonamentowe poniosla koszt pewnej
    uslugi (telekomunikacyjna) w czerwcu, wystawila zas fakture dopiero w
    sierpniu gdzie ta wlasnie usluga byla tylko skladową - i zafakturowala jako
    usluge kompleksowa.
    (przyklad: koszt np. wykonania polaczen telefonicznych powstal w czerwcu
    czym firma obciazyla kontrahenta w sierpniu jako uslugi telekomunikacyjne w
    sklad ktorych wchodzily takze inne uslugi specjalistyczne - po prostu taki
    cykl rozliczeniowy)

    kontrola skarbowa kwestionuje koszt wykonania tej uslugi (wykazany w
    sierpniu) totez mam pytanie, czym sie podeprzec przy uzasadnianiu takiej
    sytuacji (prawo telekomunikacyjne ? kodeks cywilny ? ktory art..?) aby moj
    argument byl nadrzedny nad ordynacja podatkowa, ktora teoretycznie
    zobowiazuje mnie do wystawienia fvat do 7 dni od chwili wykonania uslugi.

    wiem ze np. TP praktykuje wystawianie faktur z duzym opoznieniem za uslugi
    wykonane kilka miesiecy wczesniej i jakos nie maja z tym problemu.

    z gory dzieki za sugestie

  • 2. Data: 2005-05-12 12:41:24
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    news <color@{wytnijto}gazeta.pl> wrote:
    > wiem ze np. TP praktykuje wystawianie faktur z duzym opoznieniem za uslugi
    > wykonane kilka miesiecy wczesniej i jakos nie maja z tym problemu.

    Nie wiem, jak TPSA, ale ja pamiętam, że w takim przypadku trzeba było
    wystawić fakturę w trakcie świadczenia usługi. Jeśli faktura obejmowała
    okres od 1 lutego do 31 maja, to można było ją wystawić do 7 czerwca (tylko
    usługa musiała się nazywać np. 'dostęp do internetu - od 1.02 do 31.05').

    A nie można było np. w czerwcu wystawić faktury za okres 1.02-31.03.

    P.