  • 11. Data: 2002-03-23 15:12:58
    Temat: Re: poważny problem!!-niewdzięczny pracownik!
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

> [...]
    > zgodzi to potrąć mu te 1300 z wynagrodzenia. Podstawa art.114 KP. Możesz
    > potrącić nawet jeśli wina była nieumyślna, tylko wtedy odszkodowanie nie
    > może być większe niż trzymiesięczne wynagrodzenie. W Twoim przypadku to
    > wystarczy.
    > Na przyszłość - wszystkich upomnień i nagan udzielaj na piśmie z podpisem
    > pracownika. Jak będziesz miała kolekcję takich kwitów nikt nie będzie mógł
    > zakwestionować dyscyplinarki.
    > Waldziem się nie przejmuj, on pewnie nigdy nie był pracodawcą, więc Twoje

    z tym wyegzekwowaniem to nie jest takie proste... można to wyegzekwowac
    tylko sądownie... Z wynagrodzenia pracownika nie można potracić ani grosza
    bez jego pisemnej zgody /opróccz oczywiście tytułów wykonawczych, np.
    alimenty itp. i kar pieniężnych jakie pracodawca może stosować zgodnie z
    KP-nie wiecej niż 10 % wynagrodzenia/. JAk pomyśle o tych sądach to robi mi
    się słabo... a co do porizumienia to nie ma o czym mówić... jest na tyle
    chamski że uważa że jest bardzo dobrym pracownikiem i pracy nie zostawi ....
    i jak tu zatrudniać uczciwie ludzi...??
    Dzieki!!
    Kasia L.

  • 12. Data: 2002-03-23 15:15:32
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

    > [ciach]
    >
    > Jesli uwazasz ze masz racje to go zwolnij dyscyplinarnie. Czego sie
    obawiasz?

    > pozdrawiam
    > waldi

    tego że minął już miesiąc od zdarzenia /napisałam że miało to miejsce 1
    lutego!!/ i nie moge już go zwolnić!! Poza tym to niczego się nie
    obawiam...i zrobiłabym to z ogromną przyjemnością...A uwazasz że nie mam
    racji ????
    pzdr!!
    Kasia L.

  • 13. Data: 2002-03-23 15:37:00
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > zakwestionować dyscyplinarki.
    > Waldziem się nie przejmuj, on pewnie nigdy nie był pracodawcą, więc Twoje

    I tu sie mylisz.

  • 14. Data: 2002-03-23 15:38:54
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > lutego!!/ i nie moge już go zwolnić!! Poza tym to niczego się nie
    > obawiam...i zrobiłabym to z ogromną przyjemnością...A uwazasz że nie mam

    Skoro tak to jakich rad szukasz? Z tego co widze to ty masz z soba ogromne
    problemy bo chcialabys a sie boisz.

  • 15. Data: 2002-03-23 17:40:53
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

    > Skoro tak to jakich rad szukasz? Z tego co widze to ty masz z soba ogromne
    > problemy bo chcialabys a sie boisz.

    chyba troche za ostro mnie traktujesz...!!!!!
    po to chyba są grupy dyskusyjne żeby pytać... co 100 głów to nie
    jedna...Może jeszcze tego nie wiesz, ale co w takim razie tu robisz?? nie
    jestem ekspertem z prawa pracy, a tu pewnie wiele ludzi ma z tymi
    zagadnieniami do czynienia... więc dziwisz się że pytam????????
    a tak w ogóle to jak nie masz nic do powiedzenia konkretnie to po co w ogóle
    piszesz???? ja jak sie na czymś nie znam to się głupio nie wtracam w
    dyskusję!!
    i jeszcze raz podkreslam że nie boję sie niczego bo i dlaczego miałabym się
    bać i kogo????Wyznaję zasade że lepiej sie upewnić zanim się coś zrobi
    pochopnie, żeby uniknąć zbednych komplikacji!!to tyle co mam do
    powiedzenia!!
    i podpisuję się pod tym co napisał Darek - jakbyś znalazł sie po drugiej
    stronie to bys inaczej śpiewał!
    pzdr!!
    Kasia L.

  • 16. Data: 2002-03-23 22:39:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Mar 2002, waldemar wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Skoro tak to jakich rad szukasz? Z tego co widze to ty masz z soba ogromne

    W kwestii formalnej: czy ty masz tak słabo wyedukowanych pracowników
    czy mało legalizmem się przejmujesz ?
    Bo pracownika na zwolnieniu lekarskim NIE MOŻNA (coś z 6 miesięcy)
    zwolnić z pracy (o ile zwolnienia przynosi w terminie).
    Do kwesti "słuszności" się nie wtrącam bo przykłady "z widzenia"
    wskazują na obustronne przypadki naciągania. Tyle że pracowników
    jest średnio więcej to i częsciej (chyba jednak) się je ogląda :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2002-03-24 14:32:51
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "waldemar" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Twoje

    > I tu sie mylisz.

    W kwestii tego czy byłeś pracodawcą czy braku wzruszenia?

  • 18. Data: 2002-03-24 15:01:37
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "Kasia L." <k...@2...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bez jego pisemnej zgody /opróccz oczywiście tytułów wykonawczych, np.
    > alimenty itp. i kar pieniężnych jakie pracodawca może stosować zgodnie z

    Właśnie dlatego proponuję rozwiązanie polubowne. Pokaż mu art.114 KP,
    zaproponuj dochodzenie odszkodowania plus zwolnienie dyscyplinarne (trochę
    blefu nie zaszkodzi) albo rozwiązanie umowy za porozumieniem stron. Niech
    sobie przemyśli perspektywy poszukiwania nowej pracy z dyscyplinarką i
    sprawą sądową z poprzednim pracodawcą o odszkodowanie (a obecnie często
    pracodawcy kontaktują się z poprzednim zakładem pracy w sprawie opinii o
    pracowniku). Jeśli ma trochę oleju w głowie powinien odejść po dobroci. Jak
    nie to te 1300 zł jakie bez wątpienia otrzymasz sądownie możesz przeznaczyć
    na honorarium dla adwokata, który zajmie się całą procedurą prawną.

    Darek

  • 19. Data: 2002-03-24 23:23:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Mar 2002, Darek W. wrote:

> [...]
    >+ zaproponuj dochodzenie odszkodowania plus zwolnienie dyscyplinarne (trochę

    W kwestii formalnej: blef ze zwolnieniem dyscyplinarnym ??
    (bo już go nie ma - owszem, jest "rozwiązanie umowy bez
    wypowiedzenia")

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2002-03-25 08:46:29
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

    > W kwestii formalnej: blef ze zwolnieniem dyscyplinarnym ??
    > (bo już go nie ma - owszem, jest "rozwiązanie umowy bez
    > wypowiedzenia")

    Zgadza się, ale potocznie pojęcie to funkcjonuje, a brzmi bardziej
    przekonująco :-)

    Darek