    From: "Katoda" <y...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: pożyczka od najbliższych - zgłaszać do US czy nie?
    Date: Wed, 29 Feb 2012 19:59:25 +0000 (UTC)

    Witam
    Chodzi mi o przepisy które obowiązywąły w roku 2007-2009 a może nawet dzisiaj
    obowiązują...
    Wczesniej czytałem że każdą pożyczke nawet od rodziny z grupy I trzeba
    zgłaszać do US w ciągu 14 dni. Nawet jesli kwota jest nizsza niz 9700zl czy
    jakoś tak.
    Ale wedle tej strony http://inkubatorslaski.pl/Artykuly/podatki/Podatek-o
    d-
    pozyczki-prywatnej/ nie jest to konieczne.
    Jaka jest prawda?
    Czy jesli pożyczke tą oddałem danej osobie np po roku to moge znów pozyczyć
    bez podatku(zgloszenia tego) kwotę do 9700zł np pare miesiecy pózniej ? Czy
    taka pożyczka nawet jesli ją spłaciłem jest dozwolona tylko raz na 5 lat?
    Ile czasu mam na oddanie pożyczki? Moge ją przetrzymywać dowolnie długo ?
    Co mi grozi jak np zgłoszę pożyczkę po 3 latach do skarbowego od np mamy a
    wczesniej nie złożyłem żadnej deklaracji ? 20% podatku od tej kwoty ?