  • 1. Data: 2003-02-26 18:03:34
    Temat: praca w 2 firmach
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    mam pytanie

    zalozmy, ze pracuje w 1 firmie na caly etat, a dodatkowo prowadze
    dzialalnosc gospodarcza, nie zwiazana z ta praca na etacie. w firmie
    etatowej kadry odprowadzaja mi podatek do us, w swoje firmie robie to sama.
    w pewnym momencie przekraczam prog podatkowy - kadry w etatowej pracy
    odprowadzaja wiekszy podatek. i tu mam problem - czy we wlasnej dzialanosci
    mam obowiazek rowniez odprowadzac wiekszy podatek, czy nadal moge tylko 19%
    i potem wyrownac niedoplate w rozliczeniu rocznym?

  • 2. Data: 2003-02-26 18:08:16
    Temat: Re: praca w 2 firmach
    Od: s...@s...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    19%
    > i potem wyrownac niedoplate w rozliczeniu rocznym?

    We wlasnej firmie odprowadzasz zawsze tyle ile wychodzi w PIT-5. Jesli
    dochod nie przekroczyl drugiego progu, to odprowadzasz wg. skali 19%. Po
    prostu obliczajac i odprowadzajac zaliczki na PIT robisz to tak, jakby praca
    etatowa nie istniala.

  • 3. Data: 2003-02-26 18:40:21
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > dochod nie przekroczyl drugiego progu, to odprowadzasz wg. skali 19%. Po
    > prostu obliczajac i odprowadzajac zaliczki na PIT robisz to tak, jakby

    ale gdybym nie chciala sobie narobic zaleglosci na rozliczenie roczne, to
    moge odprowadzac od razu 33%, jak w etatowej pracy osiagne taki prog?

  • 4. Data: 2003-02-26 19:01:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 26-02-2003 19:40, Użytkownik rena napisał:

    > ale gdybym nie chciala sobie narobic zaleglosci na rozliczenie roczne, to
    > moge odprowadzac od razu 33%, jak w etatowej pracy osiagne taki prog?
    Nie możesz. Podatek na PIT-5 liczysz niezaleznie od innych dochodów i
    musi sie on matematycznie zgadzać z tabelką podatkową.
    Poza tym to nie jest zaległość! Żadna zaległośc nie powstaje.
    Możesz nadpłacać jak bardzo chcesz, ale nie możesz tego wykazac na
    deklaracji - po prostu US wezwie Cie do skorygowania bo została
    niepoprawnie wypełniona.
    Może lepiej zamiast do US wpłacaj ta "zaległość" na lokatę?
    Bedziesz miał odłozone na dopłate podatku pieniadze i jeszcze trochę na
    tym zarobisz.

    A własnie - co to za stawka 33%? :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-26 19:39:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, rena wrote:

> [...]
    >+ moge odprowadzac od razu 33%, jak w etatowej pracy osiagne taki prog?

    A nie możesz sobie *policzyć* ile na bieżąco masz "do dopłacenia"
    (podatku) i ową kwotę ulokować wybierając z banków któryś
    który być może nie zbankrutuje ??
    Choćby ci tylko 5% odsetek zostało...

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-02-27 07:51:54