  • 1. Data: 2003-02-26 18:05:36
    Temat: PIT/O
    Od: "DanielR" <d...@w...pl>

    właśnie jestem na etapie wypełniania PITów
    mam następujące pytania:
    1) jestem studentem, czy zakup książek mogę odliczyć od podatku - PIT/O
    C.2.4 ??

    2) mam zameldownie czasowe, w większości umów-zlecenie podawałem adres
    stałego zamieszkania,
    stosownie do tego adresu rozliczam się z urzędem skarbowym;
    ale na kilku fakturach na zakup pewnych rzeczy mam adres czasowego
    zameldowania,
    czy na podstawie takich faktur też mogę dokonać odliczeń ??

    3) jakiego rodzaju mogą być dokumenty potwierdzające wysokość wydatków
    podlegających odliczeniu??
    3a) czy może to być dowód wpłaty KP ??

    pozdrawiam
    DanielR

  • 2. Data: 2003-02-26 19:16:25
    Temat: Re: PIT/O
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "DanielR" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > właśnie jestem na etapie wypełniania PITów
    > mam następujące pytania:
    > 1) jestem studentem, czy zakup książek mogę odliczyć od podatku - PIT/O
    > C.2.4 ??

    Tylko wtedy jeżeli pracowałeś na umowę o pracę i książki były związane z
    wykonywaną pracą.
    Student lub nie-student nie ma tu nic do rzeczy.

> [...]
    > zameldowania,
    > czy na podstawie takich faktur też mogę dokonać odliczeń ??

    Będzie to miało znaczenie, jak cię wezwą do kontroli, ale nie sądzę, żeby to
    się zdarzyło, po za tym jak miałeś zameldowanie, to dlaczego nie.

    > 3) jakiego rodzaju mogą być dokumenty potwierdzające wysokość wydatków
    > podlegających odliczeniu??
    > 3a) czy może to być dowód wpłaty KP ??

    Jest to pracyzyjnie w ustawie, art 26, bądź 27, nie pamiętam, w większości
    mają to być faktury,
    To zależy co było kupowane na te KP.