  • 1. Data: 2010-01-29 23:25:11
    Temat: premia
    Od: "Sonny" <s...@t...tp>

    Chcialbym pracownikowi (zatrudnionemu na umowe-zlecenie ze stalym
    wynagrodzeniem) wyplacic premie.

    Jak nalezy to zalatwic prawnie i skarbowo?
    Po prostu przelac, poprosic o rachunek i ksiegowac w koszty, czy trzeba
    jakas umowe, oswiadczenie?
    Czy tez aneksowac lub powolac sie na ta umowe o dzielo?

  • 2. Data: 2010-01-29 23:48:27
    Temat: Re: premia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sonny wrote:
> [...]
    > jakas umowe, oswiadczenie?
    > Czy tez aneksowac lub powolac sie na ta umowe o dzielo?

    o premii jest mowa w kodeksie pracy.
    ty mu po prostu chcesz dac ekstra pieniadze za nic. Po prostu zrób
    darowizne.

  • 3. Data: 2010-01-30 15:12:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010, witek wrote:

    > o premii jest mowa w kodeksie pracy.
    > ty mu po prostu chcesz dac ekstra pieniadze za nic. Po prostu zrób darowizne.

    Przyznaję że "za nic" wydaje się naciągnięte... to nie jest za nic,
    a "za dobre wykonanie zlecenia". Nic to że ponad umowę (więc NIE MUSI
    tego wypłacić), ale "za nic" też nie jest.

    IMVHO można by rozważyć zawarcie w umowie możliwości wypłaty dodatku do
    wynagrodzenia w roli "premii gwarancyjnej" (za dobrą jakość wykonania,
    za to że nic się nie sypie, nie ma reklamacji i tak dalej).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-01-30 18:55:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.01.2010 16:12), Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > wynagrodzenia w roli "premii gwarancyjnej" (za dobrą jakość wykonania,
    > za to że nic się nie sypie, nie ma reklamacji i tak dalej).

    A czy nie wystarczy jak po prostu zleceniobiorca wystawirachunek na
    wyższą kwotę a zleceniodawca ten rachunek zapłaci?

    p. m.

  • 5. Data: 2010-01-30 20:33:26
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    mvoicem pisze:

    > A czy nie wystarczy jak po prostu zleceniobiorca wystawirachunek na
    > wyższą kwotę a zleceniodawca ten rachunek zapłaci?
    >
    > p. m.
    Moim zdaniem wystarczy, oczywiście z odpowiednim opisem.
    Co Gotfryd na to ?

  • 6. Data: 2010-01-30 20:52:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010, Andrzej wrote:

    > Moim zdaniem wystarczy, oczywiście z odpowiednim opisem.
    > Co Gotfryd na to ?

    Ja się nie liczę, pytaj co US na to ;)
    IMVHO - nie ma podstaw do czepiania się wyceny, problemem jak
    rozumiem jest treść umowy.
    Trzeba ustalić co rozumieć przez "odpowiedni opis" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-01-31 21:08:20
    Od: rafulec <d...@g...pl>

    Sonny pisze:
> [...]
    > jakas umowe, oswiadczenie?
    > Czy tez aneksowac lub powolac sie na ta umowe o dzielo?

    jednorazowo w rachunku do umowy uwzględnić kwotę premii

  • 8. Data: 2010-02-01 14:54:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/30/2010 12:55 PM, mvoicem wrote:

    > A czy nie wystarczy jak po prostu zleceniobiorca wystawirachunek na
    > wyższą kwotę a zleceniodawca ten rachunek zapłaci?

    a potem szefostwo sie zmieni i zarzada zwrotu kasy, bo umowa opiewała
    na inną kwotę.

  • 9. Data: 2010-02-02 15:29:36
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Właśnie chciałem zapłacić za styczeń po 100 zł ekstra na rękę panom sprzątającym
    (zima śnieg lód itp.).
    Właścicielka firmy sprzątającej wyliczyła, że za każde 100 zł dla jej pracownika
    miałbym jej zapłacić 250 zł brutto w fakturze
    wystawianej przez jej firmę.
    Wyraźnie przesadza, jak to samemu obliczyć (z VAT 7%)?

    -----

  • 10. Data: 2010-02-02 21:52:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Feb 2010, ąćęłńóśźż wrote:

> [...]
    > Właścicielka firmy sprzątającej wyliczyła, że za każde 100 zł
    > dla jej pracownika miałbym jej zapłacić 250 zł brutto w fakturze

    ...sprawdźmy...
    Ile to jest "wyraźnie" Twoim zdaniem? :D

    > jak to samemu obliczyć (z VAT 7%)?

    Spróbujmy z grubsza, na pewno coś przeoczę (i proszę o korektę).

    - doliczamy ZUS "składki pracownika", bez zdrowotnych
    - doliczamy ZUS "składki pracodawcy", j.w.
    Ile tego mamy ostatnimi czasy, ~30% ? (łącznie)
    (nie wiadomo ile mają rentowej, czy 1% czy 3%)

    - doliczamy równowartość kwoty potrzebną do pokrycia składki zdrowotnej
    w częsci "nieodliczalnej" - ile to tam teraz jest? 2,25%?
    (kwota mała, to kombinację 1/(1-x) odpuszczamy bo różnica niewielka)

    - do sumy doliczamy równowartość 18% podatku dochodowego, czyli
    ok. *1,2195 (te 18% jest od *łącznej* kwoty!)

    Sumę mnożymy przez 12/11, bo dodatkowy dochód znajdzie wyraz
    w wynagrodzeniu za czas urlopu, prawda? (...a to wynagrodzenie
    wymaga wszystkich składników jak wyżej).
    Wypadałoby podobną korektę wykonać dla wynagrodzenia chorobowego,
    nie wiem - 3% będzie OK? No to poprzedni wynik razy 100/97

    Jeśli gdzieś wyżej się nie rąbnąłem i nie brakuje żadnego
    istotnego składnika, to do wyniku doliczamy VAT - +7%,
    skoro tak mówisz.

    Na razie mi wyszło ~195% kwoty "docelowej".
    Ale zaraz mnie wyprostują co pominąłem ;)

    Zakładając, że mniej więcej będzie dobrze (200% a nie 250%),
    to być może właścicielka wzięła przeliczenie "całokształtowe",
    uwzględniające jakieś koszty (i niewykluczone że zysk firmy).

    No to czeka Cię spór o to, że nie chcesz płacić za zwiększone
    zużycie łopat ;)

    pzdr, Gotfryd